پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی زراعت برنج در چهاردانگه

1200 هکتار از کشتزار های بخش چهاردانگه به کاشت انواع برنج تخصیص دارد.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از مهندس غلامرضا فتحی رییس جهاد کشاورزی چهاردانگه، همزمان با فرا رسیدن زمان انتقال نشاء های برنج از خزانه به زمین اصلی، این هفته کارشناسان جهاد کشاورزی چهاردانگه در جمع کشاورزان روستاهای مازارستاق، لسفرم، ازنی، چالو و شهر کیاسر حاضر شده و نکات فنی مورد نیاز در این ارتباط را به آنها گوشزد نمودند.

 

در این کلاسهای آموزشی مواردی از جمله : نحوه کودهی و زمان مناسب کوددهی زمینهای اصلی، مزایای استفاده از کودهای زیستی، عمق مناسب کاشت نشاء، فاصله مناسب کاشت بوته های برنج ، زمان مناسب با علف های هرز در مزارع برنج و … به کشاورزان زحمت کش منطقه یادآوری گردید.

 

لازم بذکر است در سال جاری زراعت برنج، از آغاز آماده سازی مزارع برنج،  کلاسهای آموزشی ترویجی در روستاهای فوق الذکر بصورت جداگانه توسط کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی جهاد چهاردانگه به منظور اجرای بهتر این زراعت و بالابردن سطح اطلاعات کشاورزان برگزار می گردد.  

 

1 نظر
  1. سید می گوید

    دم شون گرم. از وقتی این کارشناسان اومدن کمک زیادی در بالا بردن سطح اطلاعات زراعی ما کردند. از مسئولین محترم میخوایم بهشون امکانات بیشتر بدن تا اونا بتونن بیشتر به ما سر بزنن و راهنماییمون کنن.خدا حفظشون کنه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.