پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری مراسم هفتمین روز شهادت شهید نوریان در شمالغرب کشور

0

به گزارش  پایگاه خبری چهاردانگه:  مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت سرباز سرافراز اسلام عارف نوریان در مقر فرماندهی لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران، مناطق عملیات شمالغرب کشور برگزار شد.

این آئین همزمان با گرامیداشت شهادت روح‌الله سلطانی و میثم علیجانی برگزار شد که جمعی از پاسداران لشکر عملیاتی 25کربلا، سربازان و فرماندهان هنگ مرزی شمالغرب در آن حضور داشتند.

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهداری مرزبانی و شهدای لشکر عملیاتی 25 کربلا، اظهار کرد: مردم ولایت‌مدار مازندران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در صحنه‌های مختلف نظام خوش درخشیدند و با فداکاری بسیاری در راه نظام جوانان بسیاری تقدیم اسلام کردند.

بهرام سبک‌ملک با اشاره به اینکه لشکر عملیاتی 25 کربلا از هشت سال جنگ تحمیلی تا حفاظت از مرزهای شمالغرب کشور و دفاع از حریم اهل بیت در سوریه شهدای بسیاری تقدیم نظام و اسلام کردند، افزود: لشکر 25 کربلای مازندران از بدو تأمین تأسیس تاکنون همیشه خط‌شکن بوده و در ادامه مسیر خط‌شکن باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه شهید بالاترین مقام است که انسان با اعمال و رفتار خود می‌تواند به این جایگاه برسد، اظهار کرد: تمام شهدای ما انتخاب شده پروردگار بودند چون در زندگی خود به فرمایش‌های الهی عمل کردند.

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران با اشاره به اینکه اگر رفتارهای ما الهی باشد می‌توانیم به مقام شهادت برسیم، چون خداوند خریدار اعمال ما است، افزود: یک قطره خون شهید نزد پروردگار دارای اجر و پاداش بی‌شمار است.

سبکملک با اعلام اینکه امیدواریم حرکات و رفتار ما برای رضالی الهی باشد تا ذخیره قبر و قیامت شود، خاطرنشان کرد: ما به شهدا نیاز داریم و در زندگی باید از سیره عملی شهدا الگوبرداری کنیم.

وی بیان کرد: شهدا فرشته الهی نبودند بلکه انسان‌هایی مانند ما بودند که در کنار ما زندگی کردند و با اعمال و رفتار الهی خود به مقام بالای شهادت رسیدند.

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران با تأکید بر اینکه همه ما در قبال شهدا و نظام وظیفه سنگینی داریم، افزود: نباید بگذاریم دشمن در داخل کشور به اهداف خود برسد و در بین اجزای مختلف نظام و مردم تفرقه و ناامیدی ایجاد کند.

سبک‌ملک با بیان اینکه دشمن از مشکلات اقتصادی ما سوءاستفاده می‌کند و دولت وظیفه دارد مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را مدیریت کند، تصریح کرد: برخی از داخل نظام می‌خواهند در جامعه دلسردی ایجاد کنند اما مقام معظم رهبری فرموده بودند من به آینده خوش‌بین هستم.

وی با اشاره به اینکه پاسداران، بسیجیان و سربازان نظام همیشع باید گوش به فرامین الهی باشند و نگذارند دشمن در شکور آزادانه به فعالیت ضدفرهنگی خود بپردازند، اضافه کرد: دولت و مردم باید در اجرای فرمایش‌ها و دستورات رهبری و شعار سال به‌صورت جدی وارد میدان شوند.

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران با بیان اینکه شهید عارف نوریان از سربازان خوش اخلاق لشکر بود، گفت: خط سرخ شهادت در بین جوانان دهه هفتادی جریان دارد.

سرباز شهید عارف نوریان اهل روستای ایول چهاردانگه بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.