پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جشنواره گلابگیری در دودانگه

بخشدار دودانگه گفت: جشنواره گلابگیری در باغات دودانگه، اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

0

 

به گزارش پتیگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، لطف‌الله عباسی اظهار کرد: پیشنهاد برگزاری جشنواره گلابگیری در بخش دودانگه از سوی فرماندار ساری به ما اعلام شد و تصمیم گرفتیم نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام کنیم.

 

وی با بیان اینکه چند سالی است که کاشت گل محمدی در بخش دودانگه انجام می‎‌شود، افزود: این جشنواره به منظور شناساندن ظرفیت‌های منطقه، توسعه بخش و بیان موانع و مشکلات تولیدکنندگان اجرا می‌شود.

 

بخشدار دودانگه با اشاره به اینکه ۲۰ هکتار کشت گل محمدی در منطقه دودانگه داریم، گفت: امکان توسعه این نوع کشت، تا چند صد هکتار وجود دارد و با توجه به مزیت‌های منطقه، جشنواره گلابگیری می‌تواند علاوه بر معرفی این محصول تولیدی در مازندران، باعث جذب گردشگر شود.

 

این مسئول با بیان اینکه کشت گل محمدی در منطقه دودانگه این مزیت را دارد که مانند سایر استان‌هایی که کشت گل محمدی دارند با کمبود آب مواجه نیستیم، تصریح کرد: به گواهی مراکز تحقیقاتی، گلاب تولیدی از باغات بخش دودانگه مازندران با گلاب دیگر استان‌هایی که در این زمینه ید طولانی دارند برابری می‌کند.

 

عباسی با اشاره به برگزاری این جشنواره در اردیبهشت ماه، ادامه داد: درنظر داریم این جشنواره را همراه با برنامه شاد و مفرح و استفاده از هنرمندان بومی در باغات گل بخش دودانگه برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه رونق جشنواره گلابگیری علاوه بر افزایش درآمد مردم، اشتغال جوانان را هم به همراه دارد، خاطرنشان کرد: در کنار توسعه این جشنواره، معرفی محصول گلاب تولیدی مازندران و افزایش درآمد مردم، به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید شغلی هستیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.