پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جشنواره پویانمایی کودک و نوجوان در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری مهر، از ۱۲ تا ۱۶ اسفند امسال یازدهمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی در تهران برگزار می‌شود و منتخب فیلم‌های پویانمایی بخش ایران نیز به صورت هم‌زمان در سینما کانون ساری اکران می‌شود.

این رویداد در حالی صورت می‌پذیرد که کانون مازندران، اولین جشنواره پویانمایی کودک و نوجوان را با عنوان«شار» به معنای آبشار به صورت استانی برگزار می‌کند.

در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران با برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های متعدد پویانمایی، به آموزش مربیان پرداخته و زمینه انجام فعالیت پویانمایی را در مراکز هموار ساخت تا از این طریق علاوه بر جذب علاقه‌مندان به این هنر در مراکز کانون، نقش مهمی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی برای آینده سازان ایران عزیز داشته باشد.

بر همین اساس  نخستین جشنواره پویانمایی « شار» در سطح اعضا (کودک و نوجوان ) و مربیان از ابتدای امسال با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کار خود را آغاز کرده است و اکنون پس از دریافت آثار تولید شده در سطح کودکان ونوجوانان مربیان مراکز فرهنگی و هنری، مهیای برگزاری اولین جشنواره پویانمایی کودک و نوجوان در مازندران است.

جشنواره پویانمایی کودک ونوجوانان مازندران با هدف آشنایی نسل آینده‌ساز جامعه با موضوعات زیست محیطی، انرژی و اجتماعی شکل گرفته است  و آثار تولیدی این جشنواره  در دوبخش: اعضا (کودک و نوجوان ) و مربیان با موضوع‌های؛ اصلاح الگوی مصرف انرژی (آب، برق و…)- تفکیک زباله- حقوق شهروندی- پسماند و محیط زیست انجام گرفت.

اختتامیه این جشنواره  ۲۰ اسفند ماه در سینما کانون برگزار می‌شود و با رای هیات داوران، آثار برگزیده مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

اکران هم‌زمان فیلم‌های جشنواره پویانمایی در سینما کانون ساری

اسفند امسال یازدهمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار می‌شود که به همین منظور برنامه ویژه‌ای برای ۳۱ استان کشور از جمله مازندران در نظر گرفته شده است. در همین راستا قرار است سینما کانون ساری در روزهای برپایی جشنواره پویانمایی تهران به صورت هم‌زمان اکران انیمیشن بخش پویانمایی آثار ایران را به صورت رایگان در دو نوبت صبح‌ها ویژه کودکان ونوجوانان و دانش‌آموزان و عصرها برای هنرمندان، علاقه‌مندان به هنرپویانمایی و عموم خانواده‌ها داشته باشد.

علاقه‌مندان به دیدن این آثار می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از ساعت اکران انیمیشن‌ها به نشانی اینستاگرام سینما کانون ساری Cinemakanoon.sari مراجعه کنند.

یازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.