پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاري نماز عيد قربان به امامت حجت الاسلام تيموري

نماز عید سعید قربان در صبح روز یکشنبه مورخه 13 مهر 1393 در شهر کیاسر به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه محترم چهاردانگه اقامه شد.

0

 

به گزارش آهنگري كياسري، خبرنگار و عكاس پايگاه خبري چهاردانگه، حجت الاسلام تيموري با تبریک عید قربان آن را عید بزرگ مسلمانان دانستند و  در بیان درس  تقوی  بیان داشتند: اصل حیات و موت ما دست ما نیست اما چگونه زیستن و چگونه مردن در اختیار خودمان است ما وقتی به وجود آمده ایم خداوند این توانایی را به ما داد که چگونه زندگی کنیم ، مسلمان ، با فرهنگ ، با ادب ، با اخلاق، با وجدان، با شرف، مهربان، متقی، پرهیزگار، دارای ویژگی های انسانیت. یا خدای نکرده غافل ، منافق، مرتد، بی دین، لامذهب، ستمگر، ظالم، بی تقوی. بستگی دارد که انسان چه مسیری را برای خود انتخاب کند ما عاجزانه از خداوند می خواهیم ما را به حیات محمد و آل محمد زنده بدارد و به ممات محمد و آل محمد بمیراند.

 

حاج آقا تیموری در بیان مسلمان بودن واقعی فرمودند: حضرت ابراهیم از خداوند می خواهد خدایا مرا مسلمان بمیران. مسلمان با مومن تفاوت دارد یک وقت اسلام این است که انسان فقط لااله الاالله بگوید اما به عمق آن پی نبرد این فقط ظاهر مسلمانی است، اگر انسان خدایش مقام و پست و پول و سرمایه و موقعیت اجتماعی باشد این ، خدا را لااله الاالله واقعی نگفته ، مسلمان واقعی یعنی در برابر فرمان خدا تسلیم و خاضع بودن . امام علی علیه السلام می فرماید: « اسلام واقعی تسلیم است ، تسلیم این است که آدم به خدایش یقین پیدا کند و یقین یعنی تصدیق کند، تصدیق یعنی اقرار ، اقرار یعنی ادا ( قبول کردی خدا را، عبادتش را انجام بده ) و ادا یعنی عمل. »این کار را ابراهیم کرد و ما داریم راه ابراهیم را ادامه می دهیم هر دو پدر و پسر تسلیم شدند.

 

خطیب نماز عید قربان افزودند: حج برای ما درس است ، فداکردن خود ، یعنی اول باید هوای نفس را آنجا قربانی کند و با شیطان مبارزه کند. ایشان حضرت امام رضوان الله علیه را احیاگر حج ابراهیمی و حج محمدی دانستند که مراسم برائت از مشرکین احیاء شد و شیطان واقعی را سنگ می زنیم ، الان کسی مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس نگوید یعنی هنوز آن حقایق را درک نکرد و باید مطالعه بیشتری داشته باشد.

 

ایشان با اشاره به پیام رهبر عظیم الشان انقلاب برای حجاج نکاتی از آن را بیان کردند: یکی اتحاد مسلمانان ، هرجا و هر زبان و حلقومی که از آن تفرقه در بیاید آن زبان و حلقوم آمریکا است مسلمانان باید با هم یکدست و متحد باشند اگر وحدت نباشدو در دل مسلمانان برادری و صمیمیت نباشد در خط شیطان و در خط آمریکا هستند ، مسأله دیگر موضوع فلسطین است ، می خواهند از راه تسلط بر فلسطین بر خاورمیانه مسلط شوند لذا باید کاری کنیم که این ها را از سرزمین اسلامی بیرون کنیم ، موضوع بعدی که بسیار با اهمیت است ، باید اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تبیین شود ، اسلام ناب دارای مشخصه صفا ، معنویت، پرهیزگاری و مردم سالاری است و مشخصه اسلام آمریکایی ، لباس اسلام را پوشیدن اما نوکری اجانب را کردن و مطیع آنان بودن و بجای آنکه با دشمنان اسلام مبارزه کنند با برادران دینی ومسلمانان مبارزه کنند و مسلمان کشی کردن می باشد.

 

حاج آقا تیموری با توجه به در پیش بودن یادواره شهدا در روز پنج شنبه این هفته بیان داشتند: از مردم خوب منطقه و شهر کیاسر می خواهم دست به دست هم دهیم و به ستاد یادواره از هر جهت کمک و یاری کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.