پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی 25 چادر برای حفاظت از مرال ها

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران، ابراهیمی کارنامی افزود: فصل گاوبانگی فرا رسیده و آغاز رقابت گوزن های نر از جهت میدان به در کردن سایر گوزن ها و در اختیار گرفتن قلمرو بوده تا به بقای نسل بزرگترین گوزن ایران امیدوار باشیم.

وی اضافه کرد: حفاظت مناسب از گونه با ارزش مرال و انجام اقدامات حفاظتی در مناطق جنگلی مازندران تنها با تلاش شبانه روزی محیط بانانی بدست می آید که با تمام وجود سعی دارند مکانی امن برای زاد و ولد این گونه با ارزش فراهم کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران یادآور شد: از جمله این اقدامات، برپایی چادرهای گاوبانگی از اواسط شهریور تا اواخر مهرماه و گشت و کنترل و نظارت مناطق زیستگاهی می باشد تا علاوه بر کوتاه نمودن دست شکارچیان متخلف که با تقلید صدای گوزن سعی در شکار آن ها دارند، اطلاعات لازم از وضعیت جمعیتی، زیستگاهی و پراکنش این گونه حمایت شده را نیز بدست آوریم.

ابراهیمی ادامه داد: مرال یا گوزن قرمز به عنوان نماد تنوع زیستی استان مازندران از گونه های حمایت شده ای است که در جنگل های شمال از شمال غرب تا ارسباران و از شمال شرق تا بخش های از خراسان شمالی پراکنش دارد و مناطق جنگلی هزارجریب بهشهرو نکا، پناهگاه حیات وحش دودانگه وچهاردانگه، کیاسر ومحدوده امن منطقه حفاظت شده البرز مرکزی از مهم ترین زیستگاه های مرال در استان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: محیط بانان در فصل گاوبانگ با برپایی ۲۵ چادر از ارتفاعات رامسر در غرب تا گلوگاه درشرق استان را تحت پوشش و حفاظت دارند.

ابراهیمی از همه دوستداران و علاقمندان به حیات وحش ومردم نواحی جنگلی و کوهستانی درخواست کرد تا هرگونه فعالیت و رفت و آمد غیرعادی را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان گزارش دهند تا بدینوسیله بتوان حمایت همه جانبه ای جهت حفظ وحراست این گونه زیبا و باازرش بعمل آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.