پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی کمپین نه به روزه خواری در ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون قضایی و فرهنگی دادگستری کل مازندران در همایش دبیران امربه معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکردر جامعه ، فرهنگ اسلامی را نهادینه می کند و باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی ، ارتقای عفت و حیای عمومی جامعه می شود.

وی از برپایی کمپین نه به روزه خواری در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان در محوطه پارک شهرداری جنب استانداری مازندران با حضور شهروندان و مسئولان خبر داد و افزود: 2 روز دیگر در آستانه ماه مبارک رمضان این طرح اجرا می شود.

حجت الاسلام موسوی بر بومی سازی ، آموزش و پژوهش امر به معروف ، ایجاد تشکلها ، شبکه سازی در دستگاه اجرایی و ترویج فرهنگ امر معروف و نهی از منکر در اماکن های دولتی و غیر دولتی تاکید کرد.

فیاض معاون امر به معروف ونهی از منکرمردم به دولت و مردم در این ستاد با برشمردن اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ارتقاء‌ امنیت اجتماعی گفت: اقامه نماز، پرداخت زکات و از همه مهمتر احیاء امر به معروف و نهی از منکر از نشانه های حکومت حق و عدل است.

وی با اشاره به فضای مجازی و آسیب‌ها و فرصت‌ های آن، افزود: امروز فضای مجازی در جامعه به یک گفتمان قالب تبدیل شده و اگر از آن درست استفاده شود می‌تواند مؤثر واقع شود.

معاون امر به معروف ونهی از منکرمردم به دولت و مردم در این ستاد از توليد انبوه محتوای معروف شامل وایجاد پویش سلامت اداری امسال در فضای مجازی خبرداد و گفت: این محتواهای معروف با موضوعات پیشگیری از رشوه خواری ،روابط اداری درست با همکاران ، برگزاری جشنواره های قرآنی و ساخت نرم افزارهای آموزه های دینی موجب سالم‌سازی فضای مجازی خواهد شد.

فوقی مسئول ستاد هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران گفت: یک میلیارد و 800 میلیون تومان پارسال در بخش فرهنگی شامل آموزه های دینی ،نماز ،عفاف و حجاب هزینه شد.

وی با بیان اینکه با همکاری بسیج رسانه جشنواره رسانه و مطبوعات در مازندران بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود گفت: هزار و 500 اثر تاکنون در زمینه سبک زندگی اسلامی ،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،عفاف و حجاب ،نماز و امر به معروف و نهی از منکر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مسئول ستاد هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران گفت: آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها، جریان سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی در حوزه رسانه‌ از اهداف این جشنواره است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.