پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی شورای فرهنگ عمومی مازندران گامی موثر در ترویج ارزش‌های اسلامی و بومی مازندران است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران امروز با حضور اکثریت اعضای شورا و با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران در دفتر وی برگزار شد.

محور نشست شورای فرهنگ عمومی در حوزه‌های متعدد موضوعاتی نظیر ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه امید و نشاط مردم در جامعه و برنامه‌های فرهنگی هنری ادارات در آستانه نو بوده است.

انتخاب روستاهای دوستدار کتاب در مازندران

محمود شالویی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل ارشاد مازندران در  این جلسه با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی از موضوعات مهم و اساسی بوده که اعضا دغدغه ارتقا سطح مسائل و ارزشمند کردن جریانات فرهنگی و هنری را دارند تا سرلوحه فعالیت و کار خود قرار دهند اظهار داشت: در زمینه اجرایی کردن مصوبات اقدام جدی شود که امسال ارتقا سطح فرهنگ عمومی برای مسائل زیارتی، مراجعه به بقاع متبرکه، توسل به زیارت، ارتقا سطح سلامت عمومی و ارتقا سطح معنوی را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید با شرایط زمان پیش برویم و بدانیم جامعه نیاز به شادی و نشاط طبق اصالت اسلامی دارد، افزود: سال گذشته بیش از 207 هزار نفر در مازندران در کنسرت‌های زنده شرکت کردند.

شالویی تصریح کرد: در زمینه کتاب و کتابخوانی سه روستای مازندران به عنوان روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور برگزیده شدند.

وی گفت: در یک زمانی جنگ در زمین نظامی بود اما اکنون شمن جنگ فرهنگی مدنظر قرارداد که باید نهادهای فرهنگی با وحدت و تولید برنامه‌های پرمحتوا و اسلامی از دوران کودکی حواسشان به نوجوانان و جوانان باشد.

مدیرکل ارشاد مازندران بیان کرد: امروزه مفاسد بازی‌های رایانه‌ای موجب انحرافات اخلاقی شده که دروازه‌های عمومی آن مدرسه و خانواده است که باید با جدیت برخورد شود و بدانیم بسیاری از این بازی‌ها در کشورهای دیگر ممنوع است.

شالویی بر بررسی شیوه‌های اشاعه امید، نشاط و شادابی مبتنی بر اخلاق معنوی و راهکار ترویج مکارم اخلاقی در شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد.

تقویت روحیه پاسخگویی مسئولان به مردم

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران  نیز گفت: به جای اینکه دستگاه‌های اجرایی پرسشگر باشند وظیفه خود را در راستای خدمت به مردم به درستی انجام دهند و بدانیم خوشرویی و خوش‌گویی نیاز به پول و اعتبار ندارد.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی فرماندهی بشین، پاشو ،بشودو نشود نیست بلکه باید بر دل‌ها فرماندهی کرد لذا در این زمینه باید راندمان کاری خود را افزایش دهیم.

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران  نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات جامعه باشد که اعضای آن باید این امر را جدی گرفته و در راستای اجرایی کردن مصوبات آن به درستی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی نهادی اجرایی نیست اما می‌تواند فکر و ایده درست ارائه دهد افزود: در زمینه اجرای احکام اسلامی و دینی نقاط قوت زیادی وجود دارد که اگر در راستای احکام الهی باشد نتیجه آن در جامعه نمود پیدا می‌کند.

طبرسی بیان کرد: دولتی که دینی و اسلامی باشد هرگز به نفع خود توجیه نمی‌کند و تمام هم و غم آن اسلام است و همچنین اگر همه مدیران عمل‌گرا باشند جامعه خوب و سالمی خواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: نتیجه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به گونه‌ای باشد  که مردم آگاه و بیدار شوند و همه ما مروج دین باشیم. برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف جامعه باید حساب ویژه روی اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان و فعال باز کنیم.

طبرسی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، سبک زندگیمان دینی باشد نه خدای نکرده دین را وسیله قرار دهیم و کارها نیز بر اساس تعقل باشد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی ما را مورد هجوم قرار دادند که باید حواسمان باشد و برای صیانت از این سرمایه‌ها همه مدیران برنامه‌ریزی داشته باشند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.