پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی ستاد زکات مازندران؛ گامی در جهت تقویت فرهنگ معنوی در استان

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، جلسه ستاد زکات مازندران امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، خیران و اعضای ستاد زکات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران در این نشست گفت: زکات از مصادیق بارز صدقات در جامعه اسلامی بوده که به عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه تاثیر به‌سزایی دارد.

وی افزود: کشاورزی در مازندران برنج و مرکبات است و طبق 9 مورد محصولی که در اسلام تاکید شد و در مازندران کمرنگ است اما با این مبلغ جمع آوری شده، جای قدردانی دارد.

طبرسی گفت: دست‌اندرکاران زکات بحث زکات را جدی بگیرند و مردم اگر آثار زکات را ببینند بیشتر اعتماد می‌کنند. برای فرهنگ‌سازی درست باید از کودکی فرزندان خودرا با واجبات دین و فلسفه آن آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: زکات جز منابع مالی اقتصادی اسلام بوده که برای اداره و تامین معاش فقرا و قشر ضعیف جامعه به‌کار گیرد. خشکسالی موجب شد عده‌ای اقدام به خریداری زمین‌های کشاورزی استان کنند که باید نظارت‌ها بیشتر شود تا استان حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: اگر واجبات دینی مانند نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود جامعه از لحاظ مالی اصلاح و فقرای جامعه بی‌نیاز می‌شوند.

وی تصریح کرد: بعد از تشکیل حکومت اسلامی مسئولیت داریم پایه و اساس اسلام را حفظ کنیم و در جهت توسعه این فریضه مهم گام برداریم.

ایجاد سامانه جمع‌آوری زکات در بخشداری‌های مازندران

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران  نیز گفت: باید در زمینه جمع‌آوری زکات سامانه‌ای در سطح بخشداران، دهیاران و شوراها طراحی شود تا این فریضه مهم به درستی اجرا شود.

حسن اصغریان رستمی افزود: برخی روستاها محصول آن‌چنانی ندارند که بتوانند زکات پرداخت کنند اما روستایی که با توجه به کشت و زرع محصولات کشاورزی و باغی به آن روستاها زکات تعلق می‌گیرد حتما پیگیر می‌شویم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران  نیز بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری زکات یکی از واجباتی است که باید بیشتر به آن توجه شود و نهضت زکات باید صورت گیرد.

نوروزی افزود: صدا و سیما در ترویج فرهنگ زکات نقش مهمی دارد و می‌تواند از کارشناسان برنامه و احکام حوزه زکات استفاده کنند تا مردم با آثار و برکات زکات آشنا شوند

وی بیان کرد: مبلغان در احیای زکات کشاورزی و اثر آن در برکات زندگی در حوزه اقتصاد و دارایی معافیت مالیاتی استفاده شود. نماز، زکات و انفاق آسیب‌ها را کاهش می‌دهد که با پرداخت به موقع آن رشد و تعالی جامعه را در پی دارد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.