پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه نصب ۵۲ سامانه ثبت تخلف در جاده های حادثه خیز همچون کیاسر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مهر،  محسن هاشمی بعد از ظهر سه شنبه  در حاشیه  افتتاح همزمان سامانه های ترافیکی کشور  در محل اداره کل حمل و نقل و راهداری مازندران، اظهار کرد:  هم  اکنون ۸ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای قائمشهر –ساری، قائمشهر – بابل،  آمل به بابل و گلوگاه به بهشهر   در حال  افتتاح و بهره برداری  است.

وی در ادامه گفت: برای پوشش بیشتر محورهای شریانی استان  به سامانه ها و اثرگذاری بیشتر آن ، بنا داریم ۵۲ سامانه جدید از شرق تا غرب استان در محورهای پرحادثه همچون کیاسر و ساری به فرح آباد  نصب و  به بهره برداری برسد که  تاکنون نصب فونداسیون ، دکل و گارد ریل آن انجام گرفته  که هم اکنون در مرحله نصب دوربین های سرعت سنج  قرار دارد.

رئیس  مرکز مدیریت راه های  اداره کل حمل و نقل و راهداری مازندران، با بیان اینکه تا قبل از  عید، بخشی از این ۵۲ سامانه در دست اقدام استان، افتتاح و به بهره برداری می رسد،  بیان کرد: این سامانه ها بخشی از پروژه ملی است که آغاز شده و قرار است هزار ۸۸۰ سامانه در سراسر کشور نصب و بهر برداری شود .

هاشمی افزود:  در سال دوم اجرای این پروژه ملی  ۵۲ سامانه به مازندران اختصاص داده شده است و امروز شاهدیم در مازندران بیشتر از نرم کشوری دوربین جذب شده که تا پایان سال  به۶۰ سامانه  خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه ها علاوه بر ثبت تخلفات سرعت لحظه ای در محل سامانه  ،  سرعت متوسط را هم می تواند در فاصله بین دو سامانه ثبت کند  در عین حال به غیر از این، تخلفات عدم حرکت ما بین خطوط و عدم رعایت فاصله ایمن با ماشین ها (چه عرضی و طولی) را محاسبه می کند.

هاشمی در ادامه با اشاره به قابلیت ثبت پلاک توسط سامانه های مذکور  اظهار کرد:  با توجه به اینکه تمام پلاک ها می شود دیتا بیسی از تردد در استان خواهد بود بنابراین از این پس با وجود نصب این سامانه در اکثر محورها می توانیم بسیاری از اطلاعات مربوط به ورودی های مسافر در هر محور را ثبت کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.