پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخش قابل توجهی از فریدونکنار در معرض سیلاب شهری قرار دارد

0

 

حمید بخشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تنظیم بودجه پیشنهادی سال 97 مبلغی حدود 5 میلیارد تومان برای اگوگذاری، بحث دیواره سنگی و وزنی رودخانه اصلی شهر اختصاص یافته است تا مشکل دفع آب‌های شهری برطرف شود.

وی با بیان اینکه دفع آب های سطحی و بخشی از ریزش مربوط به کناره‌های رودخانه ها برای مهار آب های سطحی فریدونکنار به همراه آسفالت و موزاییک معابر نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: دفع آب های سطحی فریدونکنار به لحاظ شهرسازی از ابتدای ساخت و سازها مدیریت نشد و بخش قابل توجهی از شهر در معرض خطر سیلاب قرار دارد.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه در اصلاحیه بودجه سال 96 فریدونکنار که تقدیم شورا شد مبلغی برای انجام مطالعات دفع آب های سطحی و سیلاب های شهری اختصاص داده شد، اظهار کرد: به منظور مطالعه در این امر مشاور را مشخص می کنیم و طرح تقدیم استانداری می شود تا از طریق سازمان شهرداری های کل کشور اعتبارات خاص ملی به این شهر اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دفع آب های سطحی و مربوط به سیلاب شهری نتوانسیتم اعتباری جذب کنیم و دلیل اصلی آن عدم ارائه طرح مشخص بوده است، گفت: بر اساس ابلاغیه استانداری شهرهایی در اولویت جذب بودجه قرار می‌گیرند که طرحی را ارائه کنند.

بخشی با بیان اینکه در هر سال باید لایروبی در فریدونکنار صورت بگیرد، افزود: رودخانه سیلاب های فراوانی به همراه دارد و این سیلاب ها با وجود تنه درختان، شاخه شکسته و نخاله ها علاوه بر اینکه چهره زشتی به شهر می دهد موجب تخریب دیواره های خاکی می شود، آب را گل آلود و فضا را برای صیادان سخت می کند.

وی در پایان از ایجاد دومین سازمان شهرداری فریدونکنار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی مستندات تشکیل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری فریدونکنار به اداره کل مازندران ارسال می‌شود تا دومین سازمان شهرداری این شهر پس از سازمان مدیریت و حمل و نقل عمومی تشکیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.