پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخشی از جاده‌های جنگلی مازندران رها شده‌اند

0

رئیس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی مازندران نوشهر گفت: بخشی از جاده های جنگلی به حال خود رها شده است و هیچ تلاشی برای مرمت و بازسازی آن نمی‌شود.

رامین موسوی در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد: در صورتی که این جاده ها همین طور رها شود، با رشد گیاهان دیگر آثاری از این جاده ها نمی ماند و در آن صورت هم برای نیروهای منابع طبیعی و هم محیط زیست تردد مشکل خواهد شد.

موسوی از جاده های جنگلی به عنوان سرمایه ملی یاد کرد و یادآور شد: در حوزه اداره کل منابع طبیعی مازندران نوشهر 2000 کیلومتر جاده جنگلی وجود دارد که برای هر کیلومتر احداث آن ۱۲۰ میلیون تومان هزینه می شود و مرمت آن برای هر کیلومتر نیازمند سه میلیون تومان است.

رئیس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی مازندران نوشهر بر اختصاص اعتبارات لازم جهت بازسازی جاده های جنگلی تاکید و خاطرنشان کرد: در صورتی که مرمت جاده های جنگلی در اولویت قرار نگیرد این مسیرها را از دست خواهیم داد و ساختار آن بهم می خورد. جاده های جنگلی یکی از ضروریات بوده و حتی از ساختمان نیز مهم تر است.

وی با اشاره به نقش مهم جنگل در زندگی بشر اظهار کرد: جنگل به عنوان سرمایه ملی از جمله منابع تجدید پذیری است که خداوند این سرمایه را در اختیار بشر قرار داده است، بنابراین باید از این منابع به درستی استفاده شود.

وی به نقش بسیار حیاتی جاده های جنگلی اشاره کرد و گفت: برای هر کیلومتر احداث جاده های جنگلی تاوان سختی از سوی جنگل پس داده شده است و به همین دلیل باید در جهت حفاظت و نگهداری این جاده‌ها بسیار دقت و تلاش شود.

رئیس اداره جنگداری اداره کل منابع طبیعی با بیان این که محیط زیست برای فعالیت های خود از جمله جلوگیری از شکار حیوانات حفاظت شده و سایر فعالیت ها از همین جاده ها استفاده می‌کند افزود: این موضوع نشان دهنده نقش بسیار مهم جاده های جنگلی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.