پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با تکمیل خط گاز کیاسر، مردم دیگر دغدغه قطع شدن گاز را نخواهند داشت

1

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمداسماعیل ابراهیم زاده  مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت گاز استان مازندران با حضور در غرفه موثق, گفت: شرکت گاز در سال های اخیر و در این دولت کارهای بزرگی انجام داده است. طبق آماری که در دست هست از اول انقلاب تا قبل از دولت تدبیر و امید ۱۱هزار روستا گازدار شدند اما در این سال ۱۴هزار روستا گازدار شد و به تناسب در مازندران ۴۶۳ روستا گازدار شد.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه تصمیم بر این شد که گاز رسانی روستاهای بالای ۲۰خانوار را تا پایان سال ۹۷ به اتمام برسانیم، افزود: همچنین بودجه عمرانی ما هر ساله حدودا ۳۰۰میلیارد تومان بوده است. امسال هم ۱۲۰۰کیلومتر شبکه گذاری شده است به۷۳ روستا و۵۳هزار خانورگاز رسانی کرده ایم. با برنامه ریزی های انجام شده اکنون در۴۰۰ روستا پیمانکارها مشغول کار هستند. در حدود ۲۶۳ پیمانکار و ۲هزازپرسنل در استان داریم که در شرکت گاز مشغول کار هستند.

وی پیرامون مسائل و مشکلات گازی که بین ایران و ترکمنستان پیش آمده بود، گفت: در بحث پایداری گاز پس از قطع گاز از ترکمستان شرکت ملی گاز با یک مدیریت جهادی، کاری را که آلمانی ها می بایست انجام می دادند خود شرکت انتقال انجام داده است که ظرفیت ایستگاه تحت فشار را بالا برده است در حال حاضر هم با توجه به سرمای زیاد خوشبختانه همه در مازندران از گاز استفاده می کنند و در روز های سرد آتی از مردم انتظار داریم که در مصرف گاز مثل همیشه صرفه جویی کنند تا به مشکلی بر نخوریم.

ابراهیم‌زاده افزود: گاز دامغان به کیاسر در سال ۹۳ توسط شورای اقتصاد بابودجه هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است و در حال حاضر حدود ۹۰ کیلومتر انجام شده است و پیمانکارهم فعال هست و در هفته گذشته مدیرعامل شرکت گاز ملی ایران از آن بازدید داشتند. وزیر نفت هم دستور دادند که تا پایان شهریور ۹۶ این خط گازدار شود و اگر این خط گازدار شود دیگر مردم مازندران دغدغه قطع شدن گاز در سرما را ندارند این خط ۴۰میلیون متر مکعب گاز را برای مازندران در ۲۴ ساعت تامین می کند.

وی در پایان افزود: در چهاردانگه شهر کیاسر و۱۰۵ روستا، در دودانگه ۵۶ روستا و تمام روستا ها و مکان هایی که در این مسیر هستند از نعمت گاز برخوردار می شوند.همچنین این خط یک خط زیرساختاریست و میتوانند با استفاده ازآن پتروشیمی ایجاد کنند و برای مردم هم ایجاد اشتغال می شود. بزرگ ترین و مهم ترین کار در مازندران خط انتقال گاز از دامغان به مازندران هست که توسط شرکت مهندسی توسعه شرکت ملی گاز ایران انجام می شود.

 

1 نظر
  1. رضا می گوید

    سلام تمام این حرفها دروغ و سرکاری مردم است . وسلام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.