پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با توجه به عزم دولت، این پروژه به زودي به بهره‌برداري خواهد رسيد

0

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، مهدي عبوري شهردار ساری در بازديد از پروژه نیروگاه زباله سوز  كه با حضور جمعي از معاونان شهرداري و اعضاي شوراي شهر  صورت گرفت، گفت: اگر چه پروژه‌های دیگر در زمان  معین با اعتباری مشخص به اتمام می‌رسند اما این پروژه با پروژه‌های دیگر متفاوت است زیرا طرحي ملي است و قراداد آن هم بر پایه ارز خارجي تنظيم شده است.

شهردار ساری به نوسانات ارز اشاره کرد و گفت: نبود اولویت در تخصیص ارز در اختيار ما نیست و در حال حاضر مشکلات در این زمینه فراوان است.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبار به اندازه کافی برای تجهیزات وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بخش ابنیه و تجهیزات نسبت به قرارداد جلوتر هستیم.

شهردار ساری با بیان اینکه کلنگ این پروژه در سال ۹۱ زده شده و در سال ۹۵ توافق آن از سوی سازمان محیط زیست صورت گرفته است افزود: علي‌رغم رأی‌زنی‌های مکرر و پیگیری از سوی شهرداری و شورای شهر، باز هم در روند اجرایی وقفه‌هايي وجود دارد و ما تا زمانی که پیوست زیست محیطی نداشته باشیم، نمی‌توانیم پروژه عمرانی را به این صورت اجرا کنیم زیرا تخلف قانونی محسوب می‌شود.

عبوری به اتفاقات خوبي نيز كه در اجرای این پروژه رخ داده اشاره كرد و گفت: در چند روز گذشته نماینده سازمان برنامه و بودجه برای بازدید از پروژه‌ها، اين نیروگاه را در اولویت قرار دادند كه نويد اتفاقات خوبي است.

شهردار ساري با بيان اينكه در اجرای این پروژه انتظار ما از پیمانکار  بیشتر است، گفت: خوشبختانه دغدغه‌ای در نصب تجهیزات نداریم.

وی با اشاره به اینکه زمینی برای تفکیک در محوطه شهرک نداریم، افزود: باید زمین در شهرک خریداری شود.  مذاکراتی هم دراين‌باره صورت گرفته است.

عبوری در ادامه گفت: بیشتر از تصورات مشکلات وجود دارد اما عزم اتمام این پروژه ملي در دولت وجود دارد تا زودتر به سرانجام برسد.

وی به تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی از سوی دولت برای اتمام این پروژه اشاره کرد و افزود: با توجه به عزم و تلاش دولت تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهردار ساري خواستار توجه بیشتر  اعضای شورا در باب تخصیص منابع ویژه برای اتمام پروژه زباله‌سوز شد و گفت: بايد تلاشمان برای اتمام پروژه‌هایی که تاثير اجتماعی دارند بیشتر باشد.

عبوری گفت: تا پایان مهرماه نصب تجهیزات انجام می‌شود و این کار به خاطر حساسیت بالا، همزمان به صورت روزانه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.