پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

با اجرای طرح آمایش آموزش عالی بسیاری ناهنجاری‌ها در دانشگاه از بین می‌رود

0

رئیس دانشگاه مازندران گفت: توسعه ناهنجار و بی‌رویه آموزش عالی در کشور وضعیت را به جایی رسانده که برخی‌ افراد آن را کارخانه مدرک‌سازی می‌گویند؛ دولت باید آمایش آموزش عالی را در کشور اجرا کند؛ با اجرایی شدن این طرح که مصوب اسفند 95 است بسیاری از ناهنجاری‌ها در دانشگاه از بین می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سیدخلاق میرنیا در نشست خبری هیئت رئیسه این دانشگاه اظهار کرد: اگر رسانه‌ها آزاد باشند و ناهنجاری‌ها را به صورت مناسب منعکس کنند هیچ مشکل اجتماعی و اقتصادی در کشور رخ نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حضور خبرنگاران برای پرهیز از گناه خطا و تن‌پروری لازم است و در کشور هم تلاش می‌شود که برای خبرنگاران جایگاه ویژه‌ای باز شود.

رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: رسانه‌ها مجاز هستند نظارت مناسب بر عملکرد و فعالیت‌های دانشگاه داشته باشند و اشکالات و انتقادها مربوط به دانشگاه را منتشر کنند.

میرنیا با اشاره به اینکه هیچ موضوعی بدون پاسخ گذاشته نمی‌شود و مباحث را به صورت شفاف مطرح می‌کنیم، افزود: این سومین نشستی است که با رسانه‌ها دارم، رسانه ها نقش مهمی در کمک به مسئولان نظام دارند.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان این که برخی افراد در کشور با مدارک عالی از ابتدایی‌ترین کارها ناتوان هستند، گفت: آموزش عالی باید با جدیت با این موضوعات مبارزه کند، امیدوارم وزات علوم، تحقیقات و فناوری با برنامه‌ای که در این ارتباط دارد جلوی مدرک‌گرایی را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه 45 میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست ساخت دارد، افزود: در حال حاضر مبلغ بدهی دانشگاه مازندران 12 میلیارد تومان است که 9 میلیارد تومان آن بدهی به اعضای هیئت علمی دانشگاه است، از طرفی دانشگاه حدود 15 میلیارد تومان مطالبه دارد.

میرنیا تاکید کرد: مشکل برنامه و فکر در مازندران وجود ندارد بلکه مشکل از نبود اراده است و در حالی که برای مثال می‌توان از کاه و کلش زمین کشاورزی بهترین استفاده کرد اما متاسفانه اراده ای برای این امر وجود ندارد.

رئیس کارگروه اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران خاطرنشان کرد: در این کارگروه ایده‌ها و برنامه‌های زیادی برای توسعه استان ارائه شده که البته باید مسئولان اجرایی از این برنامه‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در زمینه بین‌المللی کردن دانشگاه مازندران از مرداد 96 به صورت جدی وارد این عرصه شدیم و با کشورهای مختلفی ارتباط برقرار شد و دانشجو پذیرفتیم.

میرنیا یادآور شد: از عراق، سوریه، تاجیکستان، ارمنستان دانشجو پذیرفته شد و در مرداد 96 تعداد 13 دانشجوی خارجی در دانشگاه حضور داشته اند که البته این تعداد بسیار کم است و در حال اجرایی کردن تفاهمنامه های بیشتر برای ورود دانشجویان خارجی در دانشگاه مازندران هستیم.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: تلاش شد تا سیستم مدیریتی به نحوی ایجاد شود که دانشگاه موجب نارضایتی مردم از دولت و نظام نباشند و اگر این الگوی مدیریتی در تمام کشور رعایت شود مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی بر سر راه استان مازندران وجود ندارد اظهار کرد: خودخواهی، بی عرضگی و عدم وحدت تنها مشکلی است که بر سر راه توسعه این استان وجود دارد.

میرنیا با اشاره به موضوع اختلاس صورت گرفته در دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در دانشگاه اختلاسی صورت نگرفته و پول برگشت داده شد و دانشگاه به صورت جدی در حال نظارت و بازرسی است. اگر قوه قضاییه نیز با جدیت با متخلفان برخورد کند از بروز فسادهای اقتصادی جلوگیری می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.