پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باید نگاه جدی‌تری نسبت به بهسازی جاده کیاسر اعمال شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمد جهانشاهی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره موقعیت جاده کیاسر و لزوم توجه به این محور اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که صنعت گردشگری استان در پیش دارد، معرفی مسیرهای جدید است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های جدید و مزیت‌های نسبی استان سمنان در این منطقه از طریق تعریف محورهای جدید مورد استفاده گردشگران و مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: یکی از مسیرهای جدید در جهت توسعه صنعت گردشگری استان سمنان، جاده کیاسر بوده که از مسیرهای دسترسی خوب به شمال کشور به‌ویژه استان مازندران از درون استان سمنان است.

جهانشاهی بیان کرد: چشم‌انداز استان سمنان هم دسترسی محورهای استان به مناطق مرکزی کشور بوده که همان مسیر معلمان باشد و این هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: این مسیرها در آینده باعث می‌شوند تا استان سمنان تردد بیشتری را از سمت مرکز کشور و جنوب کشور داشته باشد و در بحث گردشگری از درجه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: باید نگاه جدی‌تری نسبت به بهسازی جاده کیاسر اعمال شود؛ کارهای مطالعاتی در بحث محورهای گردشگری در دستور کار داریم که در فهرست برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در حال انجام است.

جهانشاهی بیان کرد: باید نسبت به این قضیه توجه بیشتری داشته باشیم و در تلاش هستیم تا با توسعه زیرساخت‌های منطقه مخصوصاً با کسب‌وکارهای خرد و مراکز اقامتی و بوم‌گردی بخشی از نیازهای منطقه را کاهش و ظرفیت‌های منطقه را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: همان‌طور که دنبال بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های استان سمنان هستیم، باید نیازهای الزام‌آور که یکی از آنها مسیر دسترسی است، را مورد توجه قرار دهیم و هر چه جلوتر برویم، ظرفیت به‌گونه‌ای خواهد بود که مسیرهای دسترسی به مقاصد مهمی مثل شمال کشور را در استان باید تقویت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ادامه داد: تقویت محورهای اتصال به شمال کشور مانند جاده کیاسر درگاهی برای استان از سمت شمال کشور خواهد بود تا شاهد حضور گردشگران بیشتری از مناطق شمالی کشور برای دیدن جاذبه‌های گردشگری استان به‌ویژه مناطق گردشگری استان داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.