پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بایدها و نبایدهای تغذیه در ماه مبارک رمضان

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، حمیدرضا شیرآشتیانی امروز درباره توصیه‌های تغذیه‌ای به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به اینکه تعداد وعده‌ها در روزهای روزه‌داری بسیار مهم است، اظهار کرد: وعده سحری به اجبار با توجه به طولانی بودن ساعات روزه‌داری باید مصرف و بین افطار تا سحر باید چهار نوبت غذا میل شود.

کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه چهار نوبت وعده غذایی شامل افطار، شام، آخر شب و سحر است، تصریح کرد: اتفاقی که به‌صورت معمول شاهد آن هستیم این بوده که  هر غذایی که تهیه شده روزه‌داران همه را در افطار در یک نوبت مصرف می‌کنند که این کار موجب افزایش وزن و یا مشکلاتی از جمله سوءهاضمه،تورم معده و بی‌حالی می‌شود.

وی با بیان اینکه راه چاره وعده غذایی افطار و شام به‌صورت جدا میل شود، اضافه کرد: چرا که بعد از ساعت‌ها ناشتا بودن معده انسان این آمادگی را ندارد که حجم زیادی از غذا را هضم کند با جدا کردن وعده افطار و شام این مشکل حل می‌شود.

کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه وعده افطار بیشتر به معنای باز کردن روزه است، افزود: بهتر است با آب جوش، چای، شیر همراه با خرما، نان پنیر سبزی، سوپ و یا فرنی البته با حجم کم میل شود.

شیرآشتیانی با اعلام اینکه وعده غذایی برای شام در نظر گرفته شود، اظهار کرد: زمان خوردن شام بین یک تا دو ساعت بعد از افطار است.

وی یادآور شد: برای وعده پایان شب نیز مصرف میوه ازجمله هندوانه انتخاب خوبی است.

کارشناس ارشد تغذیه با اعلام اینکه آب باید از افطار تا سحر به مرور مصرف شود تا فرد در طول روز احساس تشنگی نکند، خاطرنشان کرد: مصرف آب از افطار تا سحر می‌تواند کم‌آبی بدن را جبران کند.

شیرآشتیانی تصریح کرد: وعده سحر می‌تواند برنج و خورش همراه با سالاد باشد و مصرف کباب و گوشت‌ها برای وعده سحری انتخاب خوبی نیست.

وی در پایان گفت: موضوع دیگر این است که در وعده سحر نباید غذای شیرین مصرف شود،چرا که موجب احساس تشنگی زیاد در طول روز می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.