پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بافت روستای ازنی سنگ فرش می شود

1

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: مهندس صیادنیا معاون عمرانی  اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه اعلام کرد خیابان و کوچه های روستای ازنی سنگ فرش می شود.

وی گفت برای حفظ بافت سنتی روستای ازنی و برای جدب گردشگران به این روستای تاریخی و توریستی بافت سنتی این  روستا احیا و کوچه و خیابان های آن سنگ فرش می شود.

روستای ازنی دارالملک علی(ع)  که در نزدیکی آبندان پله ( کوتاه ترین را و برای رسیدن مسافران از جاده ساری – کیاسر به این آبندان از روستای ازنی می باشد) واقع شده است روزانه شاهد حضور خیل مسافرانی است که از سراسر کشور در این روستا حضور پیدا می کنند.

یکی از آثار ارزشنمد تاریخی این روستا قلعه ازنی می باشد که معماری خاص آن نشانده اهمیت ویژه این قعه می باشد.

قرار گرفتن روستای ازنی در دامنه ای کوهی به همین نام چشم انداز بسیار زیبایی به این روستای تاریخی بخشیده است.

حسینیه باب الحوایج روتای ازنی دارای کرامات بسیار زیادی می باشد و سالانه تعداد زیادی از دردمندانه با حضور در   حسینیه این روستا و بستن دخیل شفای عاجل پیدا می کنند.

1 نظر
  1. اصغری می گوید

    روستاهای تبری زبان سمنان 6 سال پیش سنگفرش شدند. روستاهایی که خالی از سکنه بودند و زمستانهایشان فقط دو یا سه نفر سکنه داشت. اما مازندران چه؟ آیا مردم بالادست چهاردانگه حق ندارند طرفدار پیوستن به سمنان باشند تا سرانه بودجه شان بطور فزاینده بالا برود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.