پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باغ های ملی و تاریخی مازندران نیازمند مرمت است

0

محمد حسن طالبیان در حاشیه بازدید از مناطق گردشگری شرق مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شرق مازندران که مغفول مانده است اظهار داشت: قرار شد یک از معاونان به مازندران سفر و از نزدیک مسائل را میدانی بررسی کند.

طالبیان با اشاره به زیرساخت های گردشگری در شرق استان مازندران ادامه داد: وجود پارک های جنگلی و مناطق نمونه گردشگری، بازارچه های صنایع دستی از جمله ظریت ها است و مکان هایی برای بازارچه های صنایع دستی مشخص شده و قرار شد زمین از طریق شهرداری تامین و زیرساخت های مورد نیاز از سوی میراث فرهنگی و غیره انجام شود.

وی با بیان اینکه باغ عباس آباد از باغات مهم جهانی است بر لزوم ساماندهی آن تاکید کرد و گفت: باغ چشمه عمارت نیز نیازمند مرمت است و باید از شکل پارک به باغ درآیند و فضای موزه باغ در آن ایجاد شود.

طالبیان با اشاره به فضاهای گردشگری در بهشهر تصریح کرد: یکسری زیرساخت های گردشگری باید به کمک میراث فرهنگی بیاید و مدیریت یکپارچه به عنوان طرح جامع و سند گردشگری در حال تدوین است.

وی افزود: نبود مدیریت یکپارچه در باغ تاریخی عباس آباد رنج دهنده است و تلاش می کنیم در این زمینه به یک نتیجه برسیم و همه دستگاه ها با پلان مدیریتی، به اهداف برسیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.