پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید معاون وزیر راه و نماینده مردم ساری از منطقه نرماب

معاون وزیر راه جناب آقای میرشفیع و مهندس محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود صبح روز پنج شنبه (۲۲ آبان ۹۳) از شهرستان میاندرود بازدید کردند و بعد از ظهر همان روز از منطقه نرماب دوسر، بخش چهاردانگه بازدید به عمل آوردند و جلسه جمع بنده بازدید را در روستای آغوزگله برگزار گردید.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی نرماب دوسر، معاون وزیر راه جناب آقای میرشفیع و مهندس محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود صبح روز پنج شنبه (۲۲ آبان ۹۳) از شهرستان میاندرود بازدید کردند و بعد از ظهر همان روز از منطقه نرماب دوسر، بخش چهاردانگه بازدید به عمل آوردند و جلسه جمع بنده بازدید را در روستای آغوزگله برگزار گردید.

 

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در پایان بازدید خود از منطقه نرماب دوسر،بخش چهاردانگه در گفت‎وگو با خبرنگار با خبرنگار پایگاه خبری نرماب دوسر در روستای آغوزگله با اشاره به کاهش میزان اعتبارات راه روستایی در سه سال گذشته گفت: امسال درصد تخصیص اعتبارات و منابع خارج از ردیف‌های اعتباری افزایش داشته است.

 

حسین میر شفیع با بیان اینکه امسال با تصویب نمایندگان مجلس ۶۰۰ میلیارد تومان قیر برای طرح‌های راه روستایی اختصاص پیدا کرده است، بیان داشت: این شرایط زمینه‌ای برای استفاده از مشارکت مردم در ساخت راه‌های روستایی کشور شده است.

 

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: در حالی که اعتبارات دولتی کاهش پیدا کرده است این ۶۰۰ میلیارد تومان و مشارکت مردم کمک خوبی برای تامین منابع طرح‌های راه روستایی شده است.

 

این مقام در وزارت راه و شهرسازی از نیاز ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در مورد راه‎های دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و بیان داشت: این ۵ هزار میلیارد تومان منتظر قول‎های مجلس و دولت است که اگر محقق شود می‎توانیم یک جهش خوب در زمینه راه روستایی در سال جاری انجام دهیم.

 

وی میزان راه‎های روستایی ساخته نشده کشور را ۲۳ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۱۷ هزار کیلومتر از آسفالت راه‎های بالای ۵۰ خانوار باقی مانده است و ۵۴ هزار کیلومتر نیز از راه‌های بالای ۱۰ سال ساخت روستایی نیازمند روکش است که باید مرمت شود.

 

او ادامه داد: امسال اعتبار ملی برای راه روستایی نداشتیم و اعتبارات به صورت استانی توزیع شده اما میزان تخصیص آن نسبتا بیشتر از سال گذشته بوده است.

 

حسین میرشفیع میزان راه روستایی آسفالت شده در سال ‌جاری را تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال نیز یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر دیگر آسفالت شود.

 

این مسئول گفت: سالانه باید دویست میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های روستایی در سطح کشور تامین اعتبار شود که در استان مازندران باید رقمی بین هفت یا هشت میلیارد تومان اعتبار برای این کار وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به بازدید امروز خود از شهرستان‎های ساری و میاندورود با اشاره به لزوم مشارکت مردمی با توجه به مساعدت مجلس در تامین قیر مورد نیاز راه روستایی، بیان داشت: تصور اولیه ما از میزان مشارکت استان مازندران رقمی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بود اما با اعلام آمادگی مازندران برای مشارکت در ساخت ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی مواجهیم.

 

او از وضعیت محرومیت بخش چهاردانگه گفت: بخش چهاردانگه شهرستان ساری بیشتر از اینکه مردم فکرش را کنند محروم میباشد.

 

میرشفیع از افزایش میزان ظرفیت تعیین شده برای استان مازندران پس از بازگشت خود به تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه سعی می‌کنیم محدودیتی اعمال نکنیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان وضعیت راه روستایی شهرستان‎های مازندران را بسیار محروم اعلام کرد و یادآور شد: این محرومیت بیشتر از تصور است و میزان اعتبارات و سرمایه‌گذاری زیادی را می‌طلبد و ما نیز در این زمینه محدودیت‎هایی را داریم اما سعی می‌کنیم در حد توانایی از همه ابزارها استفاده کنیم.

 

bazdid-mir-shafia-93-8-22 (2)

 

bazdid-mir-shafia-93-8-22 (5)

 

bazdid-mir-shafia-93-8-22 (7)

 

bazdid-mir-shafia-93-8-22 (9)

bazdid-mir-shafia-93-8-22 (11)

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.