پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازدید رییس اداره اوقاف شهرستان ساری از امامزادگان چهاردانگه+ تصاویر

به مناسبت هفته وقف حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در سفری یکروزه به شهر کیاسر و سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه این شهر از امامزادگان در جاده ساری کیاسر نیز بازدید کردند.

IF
0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر کیاسر با بیان اینکه وقف و موقوفات فقط اختصاص به این زمان ندارد، اظهار کرد: وقف یکی از اثرگذارترین و بهترین عمل خیرخواهانه است که موجب ماندگاری نام و یاد انسان می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه واقف اصلی خدای متعال و بعد از آن رسول اکرم (ص) است، تصریح کرد: وقف میراث پیامبر و آل پیامبر (ص) است و چیزی نیست که کسی جدیداٌ آن را طرح کرده باشد بلکه از قبل از اسلام هم وجود داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری با اشاره به اینکه وقفی در یکی از استان‌ها ۱۳۳۱ سال سابقه دارد، افزود: نام این فرد با گذشت این همه سال ماندگار است که این امر خیراتی برای دنیا و آخرت شد.

این مسؤول اضافه کرد: امروزه اگر تجهیزاتی برای بیمارستان، هزینه‌ای برای بیماران صعب‌العلاج و… وقف می‌شود هم در دنیا اثرگذار بوده و هم در آخرت پاداش آن ماندگار است.

* خوش به‌حال کسی که اموالش را وقف می‌کند                                                 

حیدری با تأکید بر اینکه ما اگر خانه‌هایمان را رو به آفتاب می‌سازیم نیازی به ما ندارد بلکه ما نیاز به آفتاب داریم، ادامه داد: ائمه معصومین (ع) نیازی به وقف ما ندارند بلکه این ما هستیم که نیاز به عنایت اهل بیت (ع) داریم.

وی با اشاره به اینکه جان و مال دادن سخت است و خوش به حال کسانی که اموالشان را وقف می‌کنند، اظهار کرد: کارهای بسیار و باارزشی در زمینه وقف امام حسین (ع) انجام شده است و بسیار هم می‌ارزد اما امروزه باید به نیازهای روزی که در جامعه وجود دارد، بیش از پیش توجه شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری به وقف برای بیماران صعب‌العلاج تأکید کرد و افزود: افرادی شاید برای ۱۰۰ هزار تومان پول جان دهند اما موقوفات در این زمینه بسیار نادر است، وقف برای منابع طبیعی، زنان بی‌سرپرست، ایتام، دارو و درمان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و… حائز اهمیت است.

این مسؤول فضیلت‌ترین کار ماندگار را وقف و موقوفات عنوان کرد و یادآور شد: مردم هنوز آنگونه که باید از مسائل مربوط به وقف و موقوفات اطلاعی ندارند.

حیدری با تأکید بر اینکه حتی یک  ریال از این پول را اداره اوقاف بدون اجازه هیأت امنا هزینه نمی‌کند و این موارد دارای اداره تحقیق و حسابرسی بوده و ساماندهی و رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها مقداری برای عمران و آبادانی اماکن متبرکه، امور فرهنگی، مدیریتی، تعمیرات و … هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه انواع وقف‌های جدید از مطالباتی است که از مردم داریم، تصریح کرد: وقف باید نسبت به نیاز روز باشد تا نیازهای جامعه را برطرف کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری به اسناد و سند گرفتن مکان‌های مقدس تأکید کرد و ادامه داد: در سال‌جاری ۱۷۳ سند گرفتیم که در طول اوقاف شهرستان ما بی‌سابقه است، ملک باید دارای شناسنامه باشد، مثل انسانی که اگر شناسنامه نداشته باشد در نتیجه هویتی ندارد.

حیدری با اشاره به اینکه ۸۷ سندی که اوقاف گرفته برای امامزاده‌ها است، گفت: برنامه‌های فرهنگی، مسابقات قرآنی، اجرای برنامه‌های متنوع در ایام عید و سوگواری حضرت فاطمه‌الزهرا (س)، ایام شهادت امام حسین (ع) و هماهنگ کردن دستجات و هیأت‌های مذهبی و… اجرا می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.