پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش 3 سانتی متر برف در کیاسر/وزش باد گرم در ارتفاعات

0

پایگاه خبری چهاردانگه: احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: شاهد آسمانی صاف و نیمه‌ابری در استان هستیم که این وضعیت تا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

وی  اظهار کرد: همان‌گونه که پیش‌بینی شده بود روز گذشته شاهد بارش باران، برف در ارتفاعات و کاهش دمای هوای مازندران بودیم، به‌طوری‌که بیشترین میزان بارش از ایستگاه‌های هواشناسی نوشهر 20، پل‌سفید 13، ساری 10 و آلاشت 9 میلی‌متر و در ایستگاه‌های باران‌سنجی از سوخته‌سرای زیراب 34 و بورخیل شیرگاه 17 میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات مازندران، اضافه کرد: بیشترین ارتفاع برف نیز از آلاشت 11، سیاه‌بیشه پنج، کیاسر سه و بلده دو سانتی‌متر به ثبت رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به گلوگاه 16 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوا مربوط به بلده 9درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است، همچنین دمای هوای ساری بین حداقل هشت و حداکثر 13 درجه در نوسان بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه این سامانه بارشی به‌تدریج از آسمان مازندران خارج شده است، افزود: در حال حاضر شاهد آسمانی صاف و نیمه‌ابری در استان هستیم که این وضعیت تا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

*امروز دمای هوای مناطق ساحلی مازندران کاهش می‌یابد

اسدی یادآور شد: امروز حداقل دمای هوا در مناطق ساحلی استان مازندران کاهش پیدا می‌کند و از فردا شاهد افزایش تدریجی و نسبی حداکثر دمای روزانه هوا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اواخر روز چهارشنبه موجی از منطقه عبور می‌کند که پیامد آن افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و رگبارهای پراکنده در ارتفاعات استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل اخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای پایانی هفته جاری شاهد ابرناکی آسمان، بارش‌های متناوب و پراکنده و کاهش دمای هوای استان خواهیم بود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز نسبتاً مواج و اواخر روز با کاهش موج پیش‌بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.