پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش شدید برف و لزوم استفاده از زنجیر چرخ در محور ساری-کیاسر

بارش شدید برف در منطقه باعث لغزنده شدن جاده در محور ساری – کیاسر شده و عبور و مرور در این محور را با مشکل مواجه کرده است.

2

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، بارش برف از شب گذشته در منطقه شدت بیشتری گرفته و هم اکنون نیز ادامه دارد.

 

بارش شدید برف در منطقه باعث لغزنده شدن جاده در محور ساری – کیاسر شده و عبور و مرور در این محور را با مشکل مواجه کرده است. 

 

با توجه به بارش‌ها برف در منطقه رانندگان در رانندگی مسائل راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و رانندگی در برف بسیار متفاوت است و دقت لازم را داشته باشند. رانندگانی که قصد عبور از این محور را دارند لازم است تا تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته و به ویژه از زنجیر چرخ استفاده نمایند.

 

2 نظرات
  1. شعبان وفایی نژاد می گوید

    دفاع تمام قد یک پیشکسوت ورزشی از جایگاه کشتی ساری در کشور
    ****************************************
    ساری: سید مهدی پیروان
    شعبان وفایی نژاد تویه درواری یکی از کارشناسان و پیشکسوتان کشتی کشورمان در مراسم تجلیل از نامداران و چهره های شاخص کشتی مازندران با اشاره به جایگاه رفیع کشتی مرکز استان در ورزش کشور ، اظهار داشت : امتیازات و افتخاراتی که کشتی ساری در کلاس کشتی مازندران – ایران – آسیا – جهان و المپیک دارد در نوع بسیار کم نظیر است چرا که اولین شهری در مازندران می باشد که میزبانی جام جهانی کشتی ، 5 بار میزبانی مسابقات بین المللی جام تختی ، 10 بار میزبانی مسابقات قهرمانی کشتی بزرگسالان کشور را داشته و در کنار آن سابقه میزبانی مسابقات جام شهید نوری ، میزبانی مسابقات مقاطع سنی مختلف در 5 دوره ، سابقه میزبانی 5 دوره مسابقات قهرمانی کشتی آزاد فرنگی کارگران کشور را در کارنامه این شهر می بینیم .
    وی از دیگر افتخارات کشتی ساری سخن به میان آورد و افزود : صید سه مدال المپیک ( 2 نقره و یک برنز ) توسط عسگری محمدیان و سید مراد محمدی ، صید 2 مدال طلای جهان توسط سید مراد محمدی و مجید ترکان ، صید مدال برنز توسط محمدی – ترکان – محمد حسین محمدیان ، صید مدال نقره جهان توسط عسگری محمدیان و مجید ترکان افتخارات ارزشمندی برای کشتی یک شهر برشمرده می شود مضاف بر آن در صید مدال های آسیایی نیز محمدیان – ترکان – محمدی – کریمی – داداشی – عباس دباغی – سید رسول حسینی – محمد حسین دباغی – میثم امینی – حبیب پور و موسی بابایی برای این شهر افتخار کسب کرده اند و در مقاطع سنی پایه نیز حدود 20 مدال آسیایی راه آورد حضور کشتی گیران با آتیه ساروی بوده است .
    شعبان وفایی نژاد در ادامه و در بحث داشتن مربیان ساروی در سطوح ملی ، تصریح کرد :عبدالرحیم تبریزی – مجید ترکان – عسگری محمدیان – حسین کریمی – سید علی خدایی – محسن رستم کلایی-اسماعیل دنگسرکی – مظفر فولادی – مصطفی میرعمادیان – حسن وقایعی – مرحوم شجری – سید مراد محمدی و…. از چهره های شاخص کشتی ساری در سطح مربیگری به شمار می روند که می توانند در تحولات سازنده کشتی هر شهر و استانی موثر باشند ضمن اینکه در کشتی پهلوانی کشورمان ، شاهرخ صداقتی زاده و مهدی باغبانیان چهره های شاخصی هستند. این کارشناس باسابقه ورزشی در کشورمان ساری را در بحث داوری کشتی کشورمان نیز برجسته توصیف کرد و گفت: حبیب الله الطافی – عباس بابازاده – عبدالله افشار – مهدی احمدی – محمد نژاد – عقیقی و اسدالله رضایی داوران پیشکسوت کشتی هستند که همواره مورد احترام جامعه کشتی قرار دارند ضمن اینکه مصطفی میرعمادیان از جمله مدرسان فدراسیون کشتی در سطح کشور است که همواره برای توسعه سطح کشتی مازندران و شهر ساری کلاس متعدد مربیگری را برپا کرده است .
    وفایی نژاد از عسگری محمدیان به عنوان چهره ای ارزشمند در کشتی ساری و حتی کشورمان یاد کرد و خاطر نشان ساخت: وی سابقه مدیریت فنی مربیان تیم ملی را در کارنامه خود داشته و مجید ترکان و سید مراد محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و مربی تیم ملی بزرگسالان بوده اند ضمن اینکه عسگری محمدیان – دنگسرکی – میرعمادیان و محمد حسین دباغی عضو شورای فنی تیم ملی بوده اند .
    شعبان وفایی نژاد از دیگران تلاشگران عرصه کشتی ساری به نیکی یاد کرد و افزود : مرحوم محمد شعبانی حدود 20 سال رئیس هیأت کشتی استان بوده و مرحوم خاوری – دادخواه – صادق خلیلی – دکتر حقانی ( شهردار وقت ساری ) – اصغر ثمربخش – نقی کلانتری – موسوی و علی اصغر یوسف نژاد سالیان سال مسئولیت هیأت کشتی مازندران را از ساری بر عهده داشتند در سویی دیگر اسدالله رضایی و نقی کلانتری از ساری سابقه مسئولیت برگزاری کمیته برگزاری مسابقات لیگ کشتی را داشته و حضور ثمربخش – نقی کلانتری و مرحوم شعبانی در کمیته فنی فدراسیون کشتی ، برجستگی نقش ساری را در کشتی کشور بیش از پیش نمایان می سازد ، این سه تن بارها به عنوان سرپرست تیم ملی در مسابقات مختلف بین المللی حضور داشته اند . وفایی نژاد از عبدالحمید باقری کشتی گیر پیشکسوت ساروی به عنوان یکی از چهره های ارزنده کشتی این شهر یاد و گفت: وی بارها از ساری در مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی پایتخت شرکت کرده است. شعبان وفایی نژاد تأکید کرد بیان این موارد تنها گوشه ای از افتخارات کشتی مرکز مازندران بوده است.
    زمان مخابره:41/7-3 اسفند

  2. شعبان وفایی نژاد می گوید

    ساری ، شهری قفل شده در ترافیک
    **********************
    ساری: شعبان وفایی نژاد
    روند رشد شتابان شهرها در جهان توأم با افزایش جمعیت در آنها، مشکلات متعددي از جمله معضل ترافیک و اختلال در سیستم حمل و نقل درون شهري را به وجود آورده است. از این رو، این معضل یکی از چالش‌هاي اساسی فرا روي برنامه ریزي شهري در اواخر قرن بیستم بوده که دستیابی به توسعه شهري پایدار را تحت تأثیر خود قرار داده است. از طرف دیگر مردم براي فرار از این ازدحام و شلوغی در سطح شهر ها به سمت اطراف آن و مناطق مختلف سرازیر می شوند اما مجدداً به ناچار براي کار و فعالیت به شهر ها باز می گردند که این خود باعث شلوغی دو چندان سیستم حمل و نقل در سطح منطقه اي و بین منطقه اي نیز میگردد. مهمترین بحث درخصوص ترافیک نگاه همه‌جانبه به آن است . در نهایت می توان گفت، در نتیجه ترافیک بی‌نظمی در شهر ایجاد می‌شود و به تبع آن شهروندان به دلیل اینکه زمان بسیاری که در ترافیک می گذرانند دچار پیامد های مختلفی می شوند که کمبود وقت، افزایش مصرف سوخت و تشدید آلودگی هوا نمونه ای از آن است.
    داستان غم انگیز و خسته کننده ترافیک طاقت فرسای شهر ساری ظاهراً پایانی به خود نمی بیند همه سوژه ها از یک طرفه کردن بلوارها و خیابان ها و نصب انواع تابلوهای بزرگ و کوچک و ساخت دوربرگردان ها و یا مسدود کردن آنها هیچ دردی از مشکلات ترافیک مرکز مازندران مرتفع نساخته است در سویی دیگر در بحث یکطرفه کردن برخی از خیابان شاهد وارد آمدن خسارات سنگینی به کسبه های محلات بوده ایم ؛ اما براستی مشکل کار از کجاست و علت عدم توانایی مسئولین در حل بحران مذکور را چطور باید مورد ارزیابی قرار داد؟ مردم ساری تا به کی باید ترافیک های نامعقول این شهر را تحمل کنند ؟ چرا ساری به عنوان یکی از شهرهای بحران خیز ترافیکی در سطح کشور مطرح است ؟
    نگارنده یادآوری می کند رئیس دولت نهم در اولین سفر استانی خود به شهرستان ساری در ورزشگاه شهید متقی ، بارها با شعار ترافیک از سوی مردم روبرو شد و به عینه دید که خواستگاه عمومی مردم ساری در بحث بحران ترافیک شهر یکی از انتظارات برحق آنهاست اما متأسفانه علیرغم تغییر دولت نیز هنوز هم به این مسئله رسیدگی عاجلی صورت نگرفته است .
    قابل توجه است سهمیه بنزین یک ماهه خودروها تنها کفاف طی کردن یک مسیر ترافیکی 4 الی 5 ساعته کمربندی شمالی را نمی دهد البته مسئولین استان مازندران و شهرستان ساری در این حوزه مشکلی احساس نمی کنند زیرا از چاه بنزین بیت المال و حق الناس بهره برده و محدودیتی را احساس نمی کنند . براستی که مردم ساری نمی دانند مشکلات ترافیکی شهرشان را به کدام مرجع دادخواهی کنند.
    زمان مخابره:09/7-3 اسفند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.