پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

باد و باران از روز شنبه در مازندران/کاهش دمای هوای و وقوع سیل

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ هواشناسی پیش بینی کرد : آسمان استان روزهای یکشنبه و دوشنبه 28 و 29 مرداد ابری و گاهی با بارش باران همراه خواهد بود .

دریا خزر در مدت مدت مواج است و برای شنا مناسب نیست .

هواشناسی همچنین هشدار داد , با توجه به بارش های رگباری احتمال جاری شدن روان آبها در برخی مناطق دور از انتظار نیست .

هواشناسی به شالیکاران توصیه کرد : با توجه به شرایط مساعد جوی تا روز شنبه نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.

هواشناسی بیشینه دمای دیروز استان را دشت ناز ساري با 32 درجه و کمینه دمای استان را امروز سیاه بیشه 12 درجه سانتی گراد اعلام کرد.

داره کل مدیریت بحران مازندران از شهروندان مازنی و مسافرانی که به این استان سفر می کنند خواسته است در این مدت از اقامت و برپایی چادر در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها به صورت جدی خودداری کنند.

بر اساس این گزارش،اداره کل مدیریت بحران مازندران روز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه ای به شهروندان این استان و گردشگران درباره بارش های رگباری و احتمال جاری شدن سیلاب طی چند روز آینده در مناطق مختلف هشدار داد.

در این اطلاعیه با استناد پیش بینی های هواشناسی، تاکید شده است که از اواخر روز شنبه هفته آینده (27 مرداد) با نفوذ تدریجی سامانه بارشی ، ناپایداری هایی به شکل ابرناکی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید بتدریج از سمت غرب استان پدیدار خواهد شد.
به نوشته این اطلاعیه ، هوای مازندران برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده به صورت کامل ابری می شود که در ارتفاعات با مه گرفتگی همراه خواهد شد.
دمای هوای مازندران هم در این مدت کاهش می یابد و بارش ها رگباری تابستانی را به همراه دارد که در این صورت جاری شدن روان آب در برخی از مناطق دور از انتظار نیست .
همچنین ، ناپایداری هوا در این مدت همراه با وزش باد سبب مواج شدن دریای خزر می شود که برای شنا کردن مناسب نخواهد بود.
اداره کل مدیریت بحران مازندران از شهروندان مازنی و مسافرانی که به این استان سفر می کنند خواسته است در این مدت از اقامت و برپایی چادر در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها به صورت جدی خودداری کنند.
این اداره کل از مسافران و مجاوران خواسته است با توجه به شرایط جوی در این مدت از شنا کردن و انجام فعالیت های دریایی به صورت جدی خودداری کنند و به دلیل پیش بینی رگبار و رعد و برق به راهپیمایی ، طبیعت گردی و چرای دام در مناطق مرتفع و باز استان نروند.

مدیریت بحران مازندران از دامداران خواسته تا دام هایشان را در مناطق امن و به دور از مسیل ها و حاشیه رودخانه ها نگهداری کنند و به کشاورزان هم توصیه کرد ضمن دوری و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها ادوات کشاورزی را نیز از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها دور نگه دارند .
این اداره کل به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی استان توصیه کرده است ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم را جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند .
بارندگی های رگباری در فصل تابستان و اوایل پاییز در مازندران به خاطر خشکی زمین و تغییرات اقلیمی سبب جاری شدن سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه های و حتی پرآب شدن رودهای خشکیده و مسیل ها می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.