پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایده‌های خلاقانه حوزه گردشگری مازندران در بابلسر بررسی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، استارتاپ به شروع فعالیتی نو و خلاقانه اطلاق میشود که قصد دارد اشتغال آفرین باشد و مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین است.

مازندران به عنوان مرکز اصلی ورود گردشگران داخلی بوده که به منظور تلفیق تکنولوژی و گردشگری برای توسعه این صنعت نخستین رویداد استارت آپ گردشگری را به میزبانی بابلسر در مازندران برگزار کرد.

صنایع دستی، سبک زندگی، آداب و رسوم، لباس، موسیقی، طبیعت همه و همه از موضوعات گردشگری بوده که با ایجاد بسترهای مناسب و تلفیق با علم روز یا مدرنیزه سازی می‌توان به اقتصاد پایدار دست یافت و نخستین رویداد استارت آپ نیز به منظور طرح و بررسی ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه گردشگری در مجموعه تفریحی و گردشگری میزبان بابلسر برگزار تا فرصتی برای عرضه طرح‌های خلاقانه به بازار سرمایه در استان فراهم شود.

ارسال 81 طرح نو در زمینه گردشگری به دبیرخانه

مهران حسنی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران  امروز در این مراسم، اظهار داشت: مردم در حال تغییر هستند و این تغییر به معنای تغییر ذائقه به ویژه در صنعت گردشگری است.

وی افزود: صنعت گردشگری یک صنعت رو به رشد بوده و به عنوان سومین صنعت کشور است و به زودی به عنوان اولین صنعت کشور مطرح می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نسل سوم نسل ایده پردازی در گردشگری هستند و بخش زیادی از درآمد مردم ما از گردشگری تامین می‌شود، تصریح کرد: باید خلاقیت و نوآوری را بوجود اورد تا گردشگری از حالت سنتی به سبک مدرن تبدیل شود.

حسنی با اشاره به اینکه استارت آپ گردشگری از حوزه سرمایه‌گذاران و ایده پردازان گردشگری هستند، تاکید کرد: صنعت گردشگری یکی از ارکان توسعه بوده و باید رشد یابد.

وی افزود: 81 طرح توسط دبیرخانه این رویداد در مازندران پذیرش که از مجموع آن 11 طرح برگزیده و توسط ایده پردازان در مراسم ارائه شد.

حسنی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بهبود کسب و کار و توسعه گردشگری مازندران از طریق شناسایی ایده‌های نو و مدرنیزه سازی این صنعت در سطح استان است.

فضای فعالیت در حوزه نوآوری آرام شود

علی معتمدزادگان، رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: گردشگری یکی از مزیت‌های نسبی مازندران بوده که با تلفیق استارت آپ‌ها می توانند فضای اقتصادی کشور را شکوفا کند.

وی افزود: حوزه نوآوری نیازمند سرمایه‌گذار بوده و سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری بسیار ادامه دار و آینده دار است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: دولت نقش مهمی در تسهیل‌سازی اکوسیستم نوآوری در کشور دارد و اگر این اکوسیستم شکل بگیرد تحول بزرگی در گردشگری مدرن ایجاد می‌شود.

معتمدزادگان خاطرنشان کرد: تلاش ما ایجاد هم افزایی برای توسعه اکوسیستم نوآوری با حمایت بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: امروزه فعالان حوزه فناوری مالی با بانک‌ها در رقابت هستند و باید تلاش کنیم تا فضا برای فعالان حوزه نوآوری در کشور آرام تر شود.

فرایند دریافت مجوز تسهیل شود

هریس چی، مشاور استاندار مازندران در امور گردشگری نیز گفت: گردشگری می‌تواند یکی از ارکان‌های اصلی اشتغالزایی و توسعه را به همراه داشته باشد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم میزبان خوبی برای گردشگرانی که وارد استان می‌شوند باشیم و باید تلاش کنیم تا گردشگری در تمام زمینه‌ها به عنوان یک فرصت در جهت ایجاد اشتغال و کسب درآمد در استان مطرح شود.

مشاور استاندار مازندران در امور گردشگری تصریح کرد: مازندران در مقایسه با سایر استانها در حوزه‌های مختلف سرآمد بوده و باید تصمیم‌سازی جدیدی در حوزه میزبانی از خیل عظیمی از گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند صورت گیرد.

هریس چی با تاکید بر حمایت همه جانبه تمام دستگاه‌ها از استارت آپ‌ها گفت: باید امکاناتی مهیا تا فرآیند اخذ مجوز تسهیل شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران نقش مهمی در تبدیل ایده به درآمد دارند و به عنوان فرصت طلب نباید به سرمایه گذاران توجه شود.

گردشگری مازندران مدیریت یکپارچه است

سیف الله فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز گفت: ما یک سازمان آماتور هستیم که به سمت حرفه ای شدن در پیش هستیم و به همکاری و حمایت دستگاههای دیگر نیاز است.

وی افزود: طرح‌ها نیازمند حمایت بوده و همایش توام با شو و نمایش مناسب نیست. یک اقدام نو در حوزه فرهنگ و گردشگری مازندران رقم خورده که باید تداوم یابد.

فرزانه با بیان اینکه مازندران یک استان برخوردار است، گفت: سرمایه‌گذار موجود است اما به یک مدیریت یکپارچه نیاز است.

وی افزود: گردشگری یک فرصت بوده که اگر به درستی هدایت نشود به یک تهدید جدی در تمام حوزه‌ها تبدیل می‌شود و همه دستگاهها با توجه به ماموریت و تکالیف مشخص خود باید فعالیت کنند.

فرزانه با تاکید بر اینکه این رویداد باید خروجی مناسبی برای اشتغال داشته باشد، تصریح کرد: مدیریت ایجاد کسب و کار در تمام حوزه ها یکی از مشکلات اساسی کشور بوده که باید برطرف شود.

گزارش از هومن رمضانیان

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.