پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ايران اسلامي با راي آري ملت از لحاظ ديني و مذهبي متعالي شد

امام جمعه چهاردانگه با اشاره به اينكه ايران بعد از تشكيل حكومت اسلامي، از لحاظ ديني و مذهبي متعالي شد، گفت: جمهوري اسلامي با گذشت سي و شش سال با بالندگي و عزت در مسير توسعه و پيشرفت گام برمي دارد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، حجت الاسلام يوسفعلي تيموري، امام جمعه كياسر روز گذشته (11 فروردين 1394 ) ضمن تبريك به مناسبت فرا رسيدن سال ۱۳۹۴ هجري شمسي به عموم مردم ولايتمدار مازندران، در آستانه روز بزرگ و با عظمت جمهوري اسلامي به خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساري گفت: ملت شريف ايران اسلامي در 12 فروردين 58 با راي قاطع خويش به نظام مقدس جمهوري اسلامي به فرموده امام خميني(رحمت الله عليه) نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد،‌ به جمهوري اسلامي راي آري دادند.

 

وي ادامه داد: اين راي مردم موجب بنيانگذاري نظام الهي و خدايي در ايران شد و از آن پس به عنوان الگو و اسوه جهان اسلام تحت زعامت ولايت فقيه به بنيانگذاري امام راحل بدل شد كه الحمدالله شاهد هستيم كه اين نظام با گذشت سي و شش سال با بالندگي و عزت در مسير توسعه و پيشرفت گام برمي دارد.

 

حجت الاسلام تيموري با بيان اينكه راي آري ملت ايران دستاوردهاي فراواني را در عرصه هاي داخلي و بين المللي و جهان اسلام به همراه داشته و دارد، اظهار داشت: مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اولین نکته ای است که می توان در عرصه داخلی جزء دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی دانست چرا که این نظام بر پایه آرای مردم استوار ایستاده است.

 

وي با اشاره به این که مردم ایران اسلامی در روز 12 فروردين ماه حماسه ای عظيم را آفریدند، افزود: با راي مردم، ايران از قيد اسارت و بردگي پادشاهي 2500 ساله نجات يافت.

 

حجت الاسلام تيموري اضافه كرد: در زمان قبل پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، شاه مخلوق كشور را به آمريكا فروخته بود و با توجه به قانون ننگين كاپيتولاسيون كه مردم ايران به موجب اين قانون هيچ گونه حق اعتراض نسبت به مستشاران آمريكايي نداشته باشند بدين معني كه به آمريكايي ها حق مصونيت در ايران را داده بود؛ با راي مردم اين ذلت و خواري نيز پايان يافت.

 

وي با اشاره به اينكه با تشكيل حكومت اسلامي در ايران، زمينه رشد و تعالي و پيشرفت كشور فراهم شد، خاطرنشان كرد: در قبل از انقلاب مردم ايران كه قدرت توليد نداشتند امروز نفت را اداره مي كنند.

 

حجت الاسلام تيموري با بيان اينكه ايران در عرصه علمي از برخي كشورها پيشي گرفته است، تصريح كرد: از سال 58 تاكنون ايران در زمینه شاخص‌های علمی در رتبه‌های قابل توجه جهانی قرار گرفته و از لحاظ ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل علمی نیز به پیشرفت‌های دور از انتظاری دست یافته است.

 

وي با اشاره به اينكه ايران بعد از تشكيل حكومت اسلامي، از لحاظ رشد ديني و مذهبي متعالي شد، خاطرنشان كرد: روزي قبل از انقلاب در ايران زمان اعتكاف فقط چند طلبه حاضر مي شدند اما امروز به بركت جمهوري اسلامي با پشتوانه قوي مردمي مساجد در زمان اعتكاف مملو از جمعيت در گروه هاي مختلف سني است.

 

حجت الاسلام تيموري با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در خارج از كشور و در جهان اسلام، گفت: به لطف خداوند متعال جهان اسلام، دشمن اصلي خويش آمريكا و دست نشانده هاي مثلث شوم نظام سلطه آمريكا، انگليس و اسرائيل را نظير گروهك ها، داعشي ها و تكفيري ها را شناختند.

 

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي، بيداري اسلامي و بيداري مستضعفان را در پي داشت، افزود: گرايش ايرانيان و ديگر كشورها بويژه بالكان آمريكاي جنوبي به اسلام، قرآن و اهل بيت(عليهم السلام) نيز از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.