پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهدا جایزه بزرگ جشنواره بین المللی فیلم نهج به فیلم ساز توانمند دودانگه ای

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: در آیین اختتامیه جشنواره که دیشب در سالن همایش های مدینة الحسین شهر کربلا برگزار شد، هیئت داوران جایزه اول جشنواره جایزه بزرگ جشنواره را به فیلم نشانه ها، به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی منش اهدا کرد.

محمد حسین مسیح پور دستیار کارگردان به نمایندگی از فیلم نشانه ها جایزه اصلی جشنواره را دریافت کرد.

نشانه ها داستان پدر و دختریست که رابطه ای معنوی با درختان جنگل برقرار کرده، نادیدنی هایی را می بینند و از آزردگی طبیعت می گویند.

فیلم‌های حاضر در این جشنواره از 30 کشور جهان و با دو موضوع اندیشه حسینی، حقوق بشر و درستکاری و امانتداری در خدمت به مردم شرکت کردند. همچنین از مهمانان ایرانی جشنواره می توان به احمدرضا درویش، محمود پاک نیت و نیز اسماعیل براری فیلمساز ایرانی از اعضا هیئت داوران بین المللی اشاره کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم و مستند نهج بوسیله شبکه تلویزیونی کربلا وابسته به آستان مقدس سیدالشهدا(ع) ، ۱۲ تا ۱۶ فروروین در کربلای معلاء برگزار ‌شد.

یاسر طالبی فیلم ساز برجسته کشور مان اهل روستای دادوکلای دودانگه می باشد.

ياسر طالبي متولد٢٥ شهريور ١٣٦١ ساري، فیلم‌نامه‌نویس، تصويربردار، تدوینگر، کارگردان و مستندساز است. او دانش آموخته سينما و عضو انجمن مستندسازان سينماي ايران است.

از مهم‌ترین آثار طالبی می‌توان به فيلم هاي بلند تلويزيوني گذر١٣٨٤، عهدي بسته ام با تو١٣٨٧، اَرمون١٣٨٩، نشانه ها ١٣٩٠، فرزندان١٣٩٢ و مستندهاي آسمان خالي نيست، قلب من، آب شهر، سد توقف و … اشاره کرد.

پایگاه خبری چهاردانگه ضمن تبریک به ایشان توفیقات بیشتر در تمام مراحل زندگی را از خداوند متعال مسئلت می نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.