پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انهدام 8 باند کلاهبرداری در مازندران

0

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام 8 باند کلاهبرداری در مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، «سید محمود میرفیضی» در جمع خبرنگاران گفت: کلاهبرداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیست، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون ‌است.

وی توسل به روش‌های متقلبانه، سو نیت و قصد فریب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران دانست و خاطرنشان کرد: اکثر این افراد دارای ظاهری آراسته و قدرت بیان فوق العاده‌ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه‌های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

میرفیضی از کشف 140 میلیارد ریالی کلاهبرداری‌ها در استان  مازندران طی 11ماهه امسال خبر داد و گفت: در این رابطه هشت باند کلاهبرداری توسط پلیس آگاهی این فرماندهی و دیگر عوامل انتظامی شناسایی و متلاشی شد.

وی از کشف 85 درصدی کلاهبرداری‌ها در سطح استان طی این مدت خبر داد و گفت: بیشترین جرائم کلاهبرداری مربوط به کلاهبرداری با استفاده از مدارک جعلی و اخذ دسته چک بانکی، صدور چک بلامحل و کلاهبرداری‌های اینترنتی کارت به کارت بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این‌که کلاهبرداری‌های اینترنتی و کلاهبرداری با چک‌های جعلی، فاقد اصالت و بلامحل از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری است به شهروندان توصیه کرد: ضمن پرهیز از توجه به تماس‌هایی با پیغام برنده شدن آنان در مسابقات پیامکی، هوشیاری در معاملات اقتصادی و تأمل در انجام معاملات وسوسه‌انگیز از پذیرش چک‌های فاقد اصالت و خرید اشیا گرانقیمت از افراد ناشناس خودداری کنند.

 و ی هشدار داد: افراد هیچ‌گاه رمز کارت عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

فرمانده انتظامی مازندران  یادآور شد: برای جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران و شیادان ضمن توجه به هشدارهای پلیسی در صورت برخورد با چنین افرادی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.