پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی امیر سرتیپ دوم توپخانه ستاد علی نقی امیری کیاسری + تصاویر

9

 پایگاه خبری چهاردانگه: در طول دفاع مقدس تعداد زیادی از ارتشیان چهاردانگه ای در کنار پاسداران و بسیجیان و نیروی انتظامی به دفاع از ایران اسلامی چرداختند و رشادت های ماندگاری از خود بروز دادند. فرماندهانی همانند سردار کمیل کهنسال و سردار عبدالله ملکی.

یکی از  دلاورمردان  ارتشی از بخش چهاردانگه که حضور تعیین کننده در جنگ داشت اما متاسفانه تا کنون به ایشان پرداخته نشده است امیر سرتیپ دوم توپخانه ستاد علی نقی امیری کیاسری می باشد.
امیر سرتیپ دوم توپخانه ستاد علی نقی( مهدی) امیری کیاسری، فرزند مرتضی  امیری( مرتضی امیری خود از درجه داران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بودند) در  20 دی ماه 1341 در منطقه خواجه محله ی کیاسر از بخش 4 دانگه متولد شد.

 

وی تحصیلات دوره ابتدایی و متوسطه را در شهر های ساری و سنندج طی نموده و در سال 61 در حین دوره سربازی وارد دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش(امام علی (ع) ) شده .

علی نقی(مهدی) امیری کیاسری پس از 3 سال طی دوره ی اموزشی نظامی با کسب رتبه ی سوم دانشجویان فارغ التحصیل و در رسته ی توپخانه ی صحرایی و موشک ها ادامه ی تحصیل داده و به جبهه های دفاع مقدس در منطقه ی شمال غرب و جنوب غرب کشور اعزام و مدت حدود 77 ماه در جبهه های جنگ حضور مستمر و مداوم داشته است .

و ی دوره ی عالی توپخانه را با کسب رتبه ی دوم دانشجویان در اصفهان و دوره ی فرماندهی و ستاد (کارشناسی ارشد) را در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با کسب رتبه ی سوم دانشجویان گذرانده و در مشاغل فرمانده آتشبار توپخانه، فرمانده گردان توپخانه، فرمانده توپخانه ی لشکری و فرمانده ی گروه توپخانه ی صحرایی انجام وظیفه نموده و هم اکنون جانشین فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش در استان کرمان می باشد.

امیر علی نقی امیری کیاسری  در تدین، ادب ، سلامت نفس و اخلاق کم نظیر و انسانی وارسته می باشند.

9 نظرات
  1. غلامرضا عمومحمدی می گوید

    واقعا انسان با شرف وبا وجدان

    1. ناشناس می گوید

      افتخار داشتم چند ماه کنار ایشون خدمت سربازیمو بگذرونم… واقعا انسان کامل از هر لحاظ…ایشالله که همیشه سلامت باشن

      1. ناشناس می گوید

        دوست من تکه کلام این بزرگوار بود باعث افتخار است برای من که دو سال خدمت سربازی در کنار این انسان بزرگ بودم بی نظیر بود

  2. مهدی می گوید

    ایشالله که هرجا هستند سلامت و تندرست باشند

  3. صادق می گوید

    بسیار با دل جرات

  4. ناشناس می گوید

    با ادبیات منحصر به فرد و جالب

  5. ناشناس می گوید

    درجه یک

  6. ناشناس می گوید

    سلام سربازشون بود آدم خیلی خوب ومودب وجدی بودن یادش بخیر ایشالله که سالم باشن

  7. ناشناس می گوید

    با کمال افتخار سرباز ایشان و منشی ایشان در گردان 305توپخانه بودم ایشان چنان دارای شخصیت بزرگی بودند و چنان تخصصی در کارشان داشتند که سی سال پیش بنده به ایشان عرض کردم شما به رده های بالای ارتش نایل خواهید شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.