پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امکانی برای رقابت آثار مستند در جشنواره جهانی فیلم فجر ایجاد شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مهدی زمانپور کیاسری که با مستند «راه دل» در بخش «مستند زیر ذره بین» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی “سینماتجربی” گفت: باید در جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۲ فیلم توسط هیات انتخاب مستند انتخاب شوند و جدا از فیلم های داستانی رقابت کنند. ضمن این که يك يا دو فيلم مستند به انتخاب هيات انتخاب بخش سودای سيمرغ به رقابت با فيلمهاي بخش داستاني بپردازند.

زمانپور کیاسری ادامه داد: درجشنواره جهانی فیلم فجرهم باید رقابت به همین شکل باشد و چند فیلم مستند برای بخش مستقل مستند رقابتی و یک یا دو فیلم برای رقابت با فیلمهای داستانی انتخاب شوند. البته انتخاب بخشی مستقل براي سينماي مستند با عنوان «مستند زیر ذره بین» قطعا نشانگر توجه دبير جشنواره به سينماي مستند است. اگر جشنواره بین المللی فجر در سال آینده برای فیلم مستند یک قدم ديگر بردارد و براي بخش اصلي جشنواره هم يك يا دو مستند انتخاب كند قطعا به عیار جشنواره خواهد افزود.

این مستندساز با تاکید بر این که دبير جشنواره نقش بسيار مهمي در سطح و عيار جشنواره دارد، افزود: جشنواره بین المللی فجر با دبیری میرکریمی و جشنواره سينما حقيقت با دبيري طباطبايي نژاد رشد كردند و به يكي از بهترین جشنواره های بین المللی دنيا تبديل شدند. مير كريمي کاملا به جشنواره بین المللی احاطه و تسلط دارد و در کنار آن، تخصص و تعهد ایشان موجب شده که این جشنواره هرسال بهتر از سال قبل و با شکوه تر برگزار شود. حضور هنرمندان، فیلمسازان بنام و دبیران جشنواره های معتبر دنیا و البته نمایش برترین فیلمهای دنیا در جشنواره به اعتبار آن افزوده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.