پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امضاء ۴ تفاهم نامه در نشست پایانی استانداران مازندران و مارکه ایتالیا

در این نشست توافق نامه استانداران مازندران و مارکه ایتالیا در ۱۲ محور ، تفاهم نامه اتاقهای بازرگانی مازندران و مارکه ایتالیا ، تفاهم نامه خواهر خواندگی بین شهردارساری و نماینده شهرداری آنکونای مارکه ایتالیا و تفاهم نامه همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران و رئیس کنفدراسیون توسعه فعالیتهای اقتصادی ، تولیدی ، توریسم و فرهنگ مارکه ایتالیا به امضاء دو طرف رسید.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: با امضاء ۴ تفاهم‌نامه در نشست پایانی استاندار مازندران و استاندار مارکه ایتالیا زمینه توسعه همکاری های دوجانبه بین دو استان فراهم شد.

 

این تفاهم نامه پس از سفر دو روزه هیأت تجاری ، اقتصادی و علمی استان مارکه ایتالیا به مازندران و اطلاع از قابلیتهای این استان و نیز بازدید از ظرفیت های مختلف تولیدی ، گردشگری و دانشگاهی مازندران صورت گرفت.

 

با این تفاهم‌نامه همکاری که بین ربیع فلاح استاندار مازندران و چری شولی استاندار مارکه ایتالیا امضا شد زمینه های همکاری گسترده تجاری و اقتصادی دو استان فراهم شد.

 

استاندار مازندران در این نشست گفت : مدت زمان اقامت هیأت ایتالیایی در مازندران بسیار کم بوده است و نتوانسته‌ایم تمامی ظرفیت‌های استان را به هیأت اقتصادی مارکه بشناسانیم.

 

ربیع فلاح افزود : دیروز سالروز امضاء توافق‌نامه‌ هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ بوده است و کشور ایتالیا در بین کشورهای اروپایی بعد از تحریم همکاری‌های خوبی با ایران داشته است.

 

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه این سفرها باید به شکوفایی اقتصادی و اقتصاد پویا بین دو کشور کمک کند، اظهار کرد: حضور چهار گروه گردشگری، کشاورزی، دانشگاهی و صنعتی از مارکه به مازندران توانسته منجر به ایجاد تفاهم‌های خوبی برای دو استان شود.

 

وی با بیان اینکه با خواهر‌خواندگی مرکز مازندران و شهر آنکونای مارکه بتوانیم برای توسعه دو مرکز استان بهره ببریم، تصریح کرد: مازندران به نمایندگی از ایران می‌تواند با کشور ایتالیا همکاری‌های لازم را داشته باشد و محدودیتی در همکاری نداریم.

 

استاندار مازندران در پایان گفت: استانداری مازندران همکاری کامل خود را برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی اعلام نموده و امنیت هر گونه سرمایه گذاری را تضمین می‌کند و امیدواریم تفاهم‌نامه‌ها آغازی برای همکاری فعال دو استان باشد.

 

در این نشست همچنین استاندار مارکه ایتالیا از میزبانی شایسته مازندران تقدیر و تشکر نمود و گفت : از استاندار مازندران ، مدیران ،شهردار، مدیران دانشگاه و مدیران بازرگانی مازندران دعوت می‌کنیم به استان ما سفر کنند.

 

وی از عدم حضور تعدادی از شرکتهای ایتالیایی در سفر به مازندران اظهار تاسف کرد و گفت : امیدوارم این شرکتها هم هر چه سریعتر به این استان سفر کنند چرا که مازندران ظرفیت های زیادی برای همکاری دارد.  

 

لوکا چرلی شولی افزود : در بازدید از شرکت‌های مازندران دریافتیم زمینه‌های کاری زیاد است و در بخش‌های متعدد می‌توانیم همکاری‌های مشترک داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه دستاوردهای فناوری و بازگشایی بازارهای مازندران تاییدی است که خواهان این شدیم تا هیأت اقتصادی را به این استان تشکیل دهیم و به این استان سفر کنیم .

 

استاندار مارکه ایتالیا بیان کرد: روز گذشته جشن صنعت و امروز جشن خواهر‌خواندگی را در مازندران شاهد بودیم که این اتفاق برای ما جای خوشحالی دارد.

 

وی تسریع کرد: با نگاه بسیار خوب استاندار مازندران می توانیم شاهد توسعه همکاری ها بین دو استان باشیم .

 

گفتنی است در این نشست توافق نامه استانداران مازندران و مارکه ایتالیا در ۱۲ محور ، تفاهم نامه اتاقهای بازرگانی مازندران و مارکه ایتالیا ، تفاهم نامه خواهر خواندگی بین شهردارساری و نماینده شهرداری آنکونای مارکه ایتالیا و تفاهم نامه همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران و رئیس کنفدراسیون توسعه فعالیتهای اقتصادی ، تولیدی ، توریسم و فرهنگ مارکه ایتالیا به امضاء دو طرف رسید .

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.