پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امسال شهر کیاسر به جای سوخت فسیلی و چوب جنگلی ، از گاز طبیعی استفاده می کنند

ا روشن شدن مشعل گازرسانی به 6 روستای بالادست شهرستان های نکا و بهشهر ، گاز عسلویه در مدت کمتر از سه ماه پس از افتتاح خط 42 اینج دامغان به ساری ، به روستاهای بالادست شرق مازندران رسید.

0

استاندار مازندران در مراسم بهره برداری از طرح گازرسانی به روستاهای بالادست شرق استان که در روستای خرم چماز شهرستان نکا برگزار شد ، گفت : ارائه خدمات مختلف به روستائیان و محرومان از جمله تاکیدات دولت است و دولت تدبیر و امید با قوت در رفع محرومیت ها تلاش می کند.
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ربیع فلاح افزود : تولید و اشتغال محور توسعه در روستاهاست که باید در کنار ارائه خدمات مناسب به روستائیان مورد توجه تمامی دستگاههای اجرائی قرار گیرد.
وی گفت : با تلاش انجام شده در بخش گازرسانی همه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند و همچنین با انتقال مستقیم گاز از عسلویه به مازندران و منازل مردم این خطه ، نیاز ما به گاز تا 100 سال آینده برطرف شده است که باید قدردان خدمات دولت باشیم.
قابل ذكر است : خط لوله گاز دامغان – ساری دهم مرداد امسال با هدف قطع وابستگی به گاز وارداتی ترکمنستان با حضور وزیر نفت به بهره برداری رسید و گازرسانی به روستاهای کوهستانی و بالادست مازندران هم در همان زمان کلید خورد.
گازرسانی به 6 روستای بالادست شرق مازندران که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید ، دومین طرحی است که پس از رسیدن گاز عسلویه به مازندران به سرانجام می رسد.
هفته پیش مشعل گاز شهر کوهستانی کیاسر در جنوب ساری به بهره برداری رسید تا یکهزار و 400 خانوار ساکن این شهر ییلاقی امسال به جای سوخت فسیلی و چوب جنگلی ، از گاز طبیعی استفاده کنند .
شرکت گاز مازندران همزمان با بهره برداری از خط 42 اینچ دامغان – ساری ، لوله گذاری گاز و ایجاد علمک در حدود 320 روستای مناطق کوهستانی مرکز و شرق این استان را با حضور بیش از 25 پیمانکار آغاز کرد و قرار است تا پایان سال 97 طرح گازرسانی در تمامی این مناطق به بهره برداری برسد.
دستکم 150 روستا از این تعداد در مناطق بالادست و کوهستانی شرق مازندران شامل شهرستان های بهشهر ، نکا و گلوگاه واقع هستند که به علت نبود گاز از نفت سفید و چوب جنگلی به عنوان سوخت استفاده می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.