پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امدادرسانی به سیل زدگان در مازندران ادامه دارد

0

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید محمود میرفیضی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان‌های “سیمرغ و قائم شهر” با اشاره به اینکه در همان ساعات اولیه وقوع سیلاب در استان مأموران جان برکف و ایثارگر نیروی انتظامی در صحنه حاضر بودند، افزود: کنترل مبادی و خروجی محورهای مواصلاتی به شهرهای سیل زده برای برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم، امدادرسانی به شهروندان گرفتار در سیل از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به حجم بالای آب و طغیان رودخانه در شهرستان قائم شهر و در پی آن تخریب پل روستای”رستم کلاً” که موجب قطع ارتباط روستا با شهر شد، افزود: با هماهنگی و همکاری فرمانداری مسیر جایگزین برای برقراری ارتباط این روستا و همچنین ایجاد پل موقت در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تخلیه منازل شهروندان با حضور فعال پلیس و استفاده از تجهیزات خودرویی پلیس برای نقل و انتقال اسباب و اثاثیه منازل و همچنین نجات جان شهروندان، افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده در حوزه خوراک و غذا اقدامات لازم برای پخت و توزیع نان در بین سیل زدگان انجام شد.

سردار میرفیضی همچنین با اشاره به رانش و ریزش کوه به علت بارش شدید باران در محور “سوادکوه” در چندین نوبت از حضور فعال و مؤثر نیروی انتظامی با همکاری عوامل راهداری برای باز نگه داشتن این محور در همان ساعات اولیه و نجات جان یک خانواده که به علت انسداد جاده، خودرو آنان دچار سانحه شد، خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه امداد رسانی به سیل زدگان در استان مازندران با توجه به فرمان مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح تا پایان رفع مشکلات تداوم دارد، افزود: نیروی انتظامی در کنار دیگر سازمان‌های و نیروهای مسلح استان با آمادگی کامل و با تمام توان و قوا در حال خدمات رسانی و امداد رسانی به سیل زدگان است.

سردار میرفیضی به مسافران نوروزی و شهروندان توصیه کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به استان، ضمن حفظ آرامش در مواجهه با خطرات احتمالی به توصیه‌های و هشدارهای پلیس و سازمان‌های امدادی توجه کنند.

وی افزود: عدم استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به خصوص مناطق با شیب تند و مسیل ها مورد انتظار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.