پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امتیازات مناسبی در بندر امیرآباد به سرمایه‌گذاران خارجی اعطا می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیرآباد، سیاوش رضوانی در دیدار رایزنان اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی، علاوه بر معرفی زیرساخت‌های حمل و نقل کالا و شاخص‌های منحصر به فرد زیرساختی بندر امیرآباد برای همکاری مجموعه بندر امیرآباد با صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران کشور آفریقای جنوبی اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد امتیازات مناسبی برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خارجی در نظر گرفته می‌شود که با توجه به تضمین سودآوری در قراردادها، فعالیت در این مجموعه را به یک سرمایه‌گذاری امن تبدیل می‌کند.

رضوانی گفت: از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان آفریقای جنوبی دعوت می‌کنیم که در امیرآباد حضوری جدی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی داشته باشند.

مدیر بندر امیرآباد، متصل بودن بندر امیرآباد به خط آهن سراسری و قرار داشتن در کریدور شمال جنوب، فرصت بسیار مناسبی برای دسترسی صادرکنندگان کشورهای جنوبی ایران به بازار شمالی ایران و آسیای میانه و حتی اروپا است.

وی بیان کرد: این فرصت برای کشورهای قاره آفریقا نیز فراهم است تا با استفاده از کریدور شمال جنوب و زیرساخت‌های بندر امیرآباد، مسیر ارزانتر و کوتاه‌تری در زمینه صادرات داشته باشند.

رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی نیز با ابراز خرسندی از آشنایی با زیرساخت‌های بندر امیرآباد، استفاده از این ظرفیت را به سود اقتصاد تولید و صادرات آفریقای جنوبی عنوان کرد.

سارا دین افزود: محصولات آفریقای جنوبی در حال حاضر پس از طی مسیری طولانی به بندر سنپترزبورگ و از طریق این بندر به بازار روسیه منتقل می‌شود اما با توجه به مسیر مناسب کریدور شمال جنوب، مایل هستیم که فعالیت‌های صادراتی آفریقای جنوبی به روسیه از طریق بندر امیرآباد به روسیه گسترش یابد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.