پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام جمعه چهاردانگه: پخش اذان بصورت سنتی در مساجد احیا شود

امروز در شلوغی و هیاهوی زندگانی عصر تکنولوژی صدای موذن جای خودش را به اذان های رادیویی داده در حالی که به توصیه رسول مهربانی ها حضرت محمد(ص) صوت دلنشین موذن در جذب مردم به سوی اقامه نماز اثرگذار است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از شبستان، حجت الاسلام یوسفعلی تیموری، امام جمعه چهاردانگه از اذان به عنوان یکی از مسایل اساسی اسلام یاد کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اذان مسلمانان شعار اسلام است که اعتقادات مسلمانان را بیان می کند.

 

وی با بیان اینکه نوید عمل به خیر و صلاح، تشویق به نماز و عمل خیر، شهادت به یگانگی خدا و همه اعتقادات اسلامی در اذان موجود است که باید قدردان و حافظ آن باشیم، تصریح کرد: بلند شدن صدای اذان از تمام مناره ها بیانگر مسلمان بودن و اسلامی بودن منطقه است و توحید ، امامت و نبوت جامعه معرفی و شناخته می شود.

 

حجت الاسلام تیموری اظهار داشت: روی کار آمدن صنعت، تکنولوژی و نوارهای صوت زمینه کم کاری برخی از فعالان مساجد را فراهم کرد تا به جای بهره گیری از موذن، نوار را روشن کنند و اذان پخش نمایند.

 

وی با اشاره به آیه ۳۹سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا همان کسانى که پیام هاى خدا را ابلاغ مى‏کنند و از او مى‏ترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند و خدا براى حسابرسى کفایت مى‏کند»، بر ضرورت احیای پخش اذان بصورت سنتی و قدیمی در مساجد تاکید کرد.

 

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه بشر امروز میل به راحت طلبی و آسان طلبی دارد و به جای پوست گرفتن میوه آب آن را می خورد، گفت: شایسته است موذنین خوش صوت با صدای خوب خودشان از مناره های مساجد مردم را به سوی نماز و بندگی دعوت نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه محدودیت امکانات و مشغله های مردم موجب شده در برخی مساجد اذان گفته نشود و یا کمتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: همچنین اعتراض برخی همسایگان مساجد به صدای بلند بلندگوها نیز عدم توجه به پخش اذان را به همراه دارد.

 

امام جمعه چهاردانگه از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک ظرفیت مهم جهت آموزش اذان و ترویج پیش از پیش این فریضه در بین نسل جوان یاد کرد و بیان داشت: مسئولین فرهنگی به تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان و سفارش آنها به حضور در مساجد و گفتن اذان با صدای رسا و بلال گونه اهتمام داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.