پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام جمعه ساری: ماه محرم رسانه اثرگذار و ارزشی برای شیعیان است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار داشت: مومنان با تقوای الهی باید همواره در تبعیت از ولایت فقیه ثابت قدم باشند.

وی افزود: هر چشمی در روز قیامت برای سالار شهیدان بگرید در روز قیامت شفاعت خواهد یافت و متنعم و بهشتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نفس کشیدن در ماه محرم الحرام عبادت است تصریح کرد: مومن با متاثر شدن در ماه سالار شهیدان مشمول رحمت درگاه الهی قرار خواهد گرفت و باید قدردان عزاداری‌های محرم باشیم.

طبرسی با بیان اینکه در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم، افزود: دو عنصر معروف و منکر در صحرای کربلا با یکدیگر روبه‌رو شدند. یزید عنصر مجسم و عینی منکر بوده و سالار شهیدان به عنوان اساسی‌ترین جایگاه ترویج امر به معروف و ارزش‌های دینی و اسلامی بوده است.

وی با اعلام اینکه قیام سالار شهیدان برای امر به معروف و نهی از منکر بوده تا مردم از دین خدا بازنگردند و پاک و طاهر باشند، گفت: محرم رسانه شیعه بوده و در همه ادیان این رسانه برای تمام اعصار و قرون و اوقات موثر و اثرگذار بوده است.

طبرسی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم و وطن با تقویت ارزش‌های دینی و منش حسینی برای حراست از ارزش‌های دینی جنگیدند و شهید شدند عنوان کرد: کربلا معروف کبیر بوده و دارای اقسام ارزشی و اثرگذار در جامعه است.

وی با اعلام اینکه برای اصلاح جامعه باید ریشه منکر را از جامعه برکند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مولود و داعیه عاشورای حسینی بوده و به پیروزی رسیده است. رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، کربلا را تکرار کرده و فداکاری‌ها رزمندگان مصداق عینی حماسه کربلا بوده است.

امام جمعه ساری به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در این دیدار اثرگذار معظم له به نکات کلیدی و مهم در سطح جامعه اسلامی ایران اشاره کردند.

طبرسی با بیان اینکه زنان و دختران ایرانی باید الگوی زن کشورهای اسلامی باشند، گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید مختص به هفته امر به معروف و نهی از منکر باشد و نباید ایمان زن اسلامی و ایرانی به دلیل ترویج بدحجابی خدشه‌دار شود.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه دشمن می‌خواهد با ترویج تهاجمات فرهنگی افکار جوان ایرانی را خدشه‌دار کنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با تقویت اقدامات فرهنگی در برابر شبیخون فرهنگی دشمن به جهان صادر شده است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.