پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام‌جمعه موقت ساری:‌ توطئه شوم ترامپ در مورد تحریم‌ها علیه ملت ایران نقش بر آب شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام و المسلمین یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با تبریک ماه ربیع الاول، اظهار داشت: تقوای الهی باید از سوی عالمان دینی به مردمان جامعه اسلامی ترویج شود.

وی افزود: در ماه صفر که پشت سرگذاشتیم عظیم‌ترین حادثه تاریخی اسلام یعنی وفات نبی مکرم اسلام صورت گرفته و ماه ربیع الاول ماه با برکتی به واسطه ولادت آن نبی اعظم قلمداد شده است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه انسان مومن همواره در زندگانی خود باید نیک کردار و خوش رفتار باشد، تصریح کرد: یکی از خصوصیات بارز انسان متقی ذکر ائمه اطهار و سلام و صلوات به همنوعان خود است.

یوسف پور در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه عارف نامدار سید علی قاضی طباطبایی و حکیم عارف علامه سید محمد حسین طباطبایی در هفته پیش روی دارفانی را وداع گفتند، گفت: یاد این عالمان وارسته را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات امروز جامعه ناشی از بی تقوایی برخی مسئولان است، افزود: مسئولان باید نسبت به رفع معیشت مردم و کمک به نیازمندان اقدام عاجلی صورت دهد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه امام دوم شیعیان به کرامت شهرت داشته است، گفت: مردم و مسئولان منش انبیا را پیشه کنند و به فقرا و نیازمندان جامعه کمک کنند.

وی با گرامی‌داشت دهه وقف از وقف به عنوان سنت جاریه ماندگار یاد کرد و افزود: نهاد مقدس اوقاف نهادی فرهنگی و ارزشمند برای جامعه و همگان به شعار همه واقف باشیم عمل کنیم و اموال وقفی را با نظر متولیان شرعی آن هزینه کنیم.

یوسف پور با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه در شناسایی موقوفات جدید برای رفع نیازهای جامعه فعال‌تر شود، تصریح کرد: امید است نیت موقوفات به صورت صحیح آن در جامعه اجرایی شود.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه، تصریح کرد: شان مردم ایران اسلامی را نیست که مسئله کتابخوانی را در سطح پایین باشد و ایرانیان در خیابان‌گردی رتبه بالایی بدانند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه آمریکا در 40 سال اخیر با توطئه‌های متعدد قصد براندازی نظام اسلامی ایران را داشته است، گفت: هیچ یک از توطئه‌های آمریکای استکبارگر تاثیرگذار نبوده است.

یوسف پور با اشاره به اینکه ترامپ می‌خواست تحریم بزرگ را در 13 آبان علیه ملت ایران ایجاد کند، تصریح کرد: خیال باطل ترامپ در مورد تحریم‌ها با حضور حماسی ملت در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نقش بر آب شده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با عزت و پیشرفت 40 سالگی انقلاب اسلامی را چشن خواهند گرفت، گفت: اقتدار، عزت، امنیت، صلابت ایران اسلامی در همه محافل سیاسی دنیا و منطقه مطرح و مورد پذیرش بوده و قدرت دفاعی ایران بازدارنده شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه آمریکا در مقابل یاران اروپایی خود منزوی شده و دیگر کدخدای دهکده جهانی نیست، تصریح کرد: ترامپ در مقابل اقتدار ایران اسلامی مستاصل شده است و بزودی به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهد شد و آمریکا در حال افول و فروپاشی است.

وی با بیان اینکه ائتلاف آمریکا – عربستان و اسرائیل در مورد ایران برای فروپاشی ایران اسلامی با چالش مواجه شده است، گفت: ملت بزرگ ایران امروز وظیفه سنگینی بر دوش دارند و اداره کشور باید با سازوکار حساب شده و برنامه‌های هدفمند مدیریت شود و با همه توان خود و بر اساس وظیفه شرعی و ملی وحدت و همدلی را تحت زعامت رهبری فرزانه انقلاب حفظ کنیم.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.