پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اقتصاد مازندران به گِل نشسته است/ ارائه یارانه برای بیمه کشاورزی

0

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه سیل به بخش‌های مختلف صدمه زده است گفت: سیل با شدت زیاد اقتصاد استان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی گفت: شدت سیل استان نسبت به دوره‌های قبلی بسیار بالا بود و با پای کار بودن مسئولان، خطر سیل رفع شد ولی شدت سیل به اقتصاد و کشاورزی استان خسارت جدی وارد کرده است.

وزیر اقتصاد و دارایی لایروبی انهار و رودخانه‌ها، دیواره‌های حائل رودخانه‌ها را امری مهم دانست و گفت: به نظر می‌رسد نکا دیگر تاب و تحمل سیل را ندارد زیرا تخریب جاده‌ها و راه‌ها بسیار وسیع است و برخی روستاهای نکا با بالگرد نیز قابل امدادرسانی نیست.

دژپسند با اظهار اینکه نگران سیل و آب شدن برف‌های ارتفاعات در نکا هستیم گفت: غفلت سبب می‌شود تا اتفاقات غیرقابل جبران رخ دهد وبدانیم که راهکارهای کوتاه مدت جواب نمی‌دهد.

وی خواهان سرانجام رساندن آمایش سرزمین در مازندران با توجه به الگوهای جدید شد و گفت: سندهای تهیه شده در مازندران ناپایدار است و باید برنامه ریزی درست و مناسب در استان صورت گیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اظهار اینکه برخی کشاورزان توان پرداخت حق بیمه کشاورزی را ندارند گفت: در بخش کشاورزی و مسکن مناطق پرخطر، لازم است تا دولت به مدت دو سال یارانه پرداخت کند زیر اگر نسبت به بیمه اقدام نکنند دولت باید خسارت‌ها را جبران کند.

وی خواهان خرید و تخصیص بالگردهای امدادی در مازندران شد و گفت: همچنین در استان مازندران و گلستان مسئله آبخیزداری بسیار بااهمیت است و از محل صندوق توسعه ملی باید منابع لازم در این زمینه درنظر گرفته شود.

دژپسند یادآور شد: همچنین ردیف‌هایی برای تهیه موتورلانس ها در استان‌های شمالی درنظر گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.