پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اقبال دانشجویان به سمت رشته‌های پزشکی افزایش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید عباس موسوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به جامعه دارند که تلاش داریم تعامل میان رسانه و حوزه سلامت را افزایش دهیم تا با همدلی مشکلات را سپری کنیم.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی، آموزش عالی سلامت را مدیریت می‌کنند  که حوزه فعالیت گسترده ای دارند خدمات بهداشتی درمانی غذا و دارو فعالیت وسیعی دارند.

موسوی بیان کرد: در اقصی نقاط خانه و مراکز بهداشتی خدمت رسانی داریم همچنان در حال افزایش است. اقبال دانش آموزان به رشته‌های تجربی و پزشکی بیش از پیش است که باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: حوزه فناوری دانشگاه دانشگاه مازندران در تیپ دو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار داشت که سال گذشته رتبه نخست را کسب کرد که به  دلیل عملکرد خوب و مراکز تحقیقاتی فراوان به تیپ یک یعنی تراز اول پیوست.

وی با اشاره به جایگاه مهم و قرارگرفتن دانشگاه علوم پزشکی مازندران بین  دانشگاه جهان اسلام، گفت: خوشبختانه  در رده بندی  میان ده دانشگاه برتر جهان اسلام  دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه نهم را کسب کرد که جایگاه بسیار مناسبی است.

موسوی ادامه داد: آموزش بسیار اهمیت دارد که تلاش می‌کنیم ر حوزه آب در غرب استان خود دانشگاه نیز مدعی بود.خبرنگاری و اطاع رسانی حرفه مهم و تاثیرگذار در جامعه مدرن امروز است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: آموزش خبرنگاران تحت عنوان سفیران سلامت در  دستور کار خواهد بود.

محسن اعرابی افزود: شماره190 جهت ثبت  و پیگیری شکایات است همچنین چندین شهر پسماند داریم که پسماند عفونی نیز هست و دفع درست زباله عفونی را در 50درصد بیمارستانها داریم تا بتوانیم در شرکتهایی قرار دهیم تا ساماندهی کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: رقابت دانشگاه ما با تیپ یک بود که نوع مطالعات و تحقیقاتی که انجام شد هیئت علمی جز یک درصد دانشمندان برتر قرار گرفتند.

مجید سعیدی افزود: مطالعات جدید جمعیت جوان آرایشی و بهداشتی میان دو هزار نفر در حال اجرا بوده تا عوارض آن را مورد مطالعه قرار دهیم ودر رتبه بندی دانشگاها از اهواز و کرمان بالاتر هستیم.

وی گفت: امسال به دو پژوهشکده ردیف بودجه اختصاص یافت و 50 درصد مراکز دانش بنیان افزایش یافت و چهار ثبت اختراع نیز در حال اجرا است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.