پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش مسافران مازندران با افزایش نرخ ارز

0

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز در مازندران با افزایش جمعیت گردشگر رو به رو شویم چرا که نرخ ارز افزایش یافته و سفرهای خارجی مقرون به صرفه نیست.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سیف ‎ اله فرزانه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران با اشاره به ثبت جهانی برخی ظرفیت‌های گردشگری این استان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های در حال ثبت مازندران، ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در تابستان ۹۸ است.

وی با بیان اینکه همه نهادهای دخیل در حوزه گردشگری باید از واژه گردشگری به خوبی استفاده کنند، تصریح کرد: ۸۷۰ آب بندان با وسعت ۱۷ هزار هکتار در مازندران فرصت خوبی برای جذب گردشگران است.

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه ساماندهی درست دریا می‌تواند به عنوان یکی از ظرفیت‌های استان در بحث گردشگری مطرح باشد، یادآور شد: تعداد گردشگران مقیم استان از فروردین تا ۱۵ بهمن امسال، ۵۳ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۸۳۸ نفر شب اقامت بوده است که به نسبت سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است‌.

فرزانه با بیان اینکه در جذب گردشگر خارجی رشد قابل توجهی داشتیم، گفت: مانند سنوات گذشته برای ایام نوروز در جهت توسعه گردشگری و جذب گردشگر نوروزگاه ها با برنامه‌های متنوع نوروزی در تمامی شهرستان‌ها برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اینکه اجرای موسیقی زنده نیز از جمله برنامه‌های مفرح برای جذب گردشگران در ایام نوروز خواهد بود، تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات دهنده ظرفیت‌های اسکان را در هر شهرستان باید تا ۱۰ اسفند به دبیرخانه گردشگری ارسال کنند.

سید محمد انصار الحسینی، فرماندار سوادکوه شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه سدها از جمله جاذبه‌های گردشگری مازندران به حساب می آیند، اظهار کرد: سوادکوه شمالی تنها منطقه‌ای است که در مازندران سه سد زیبا برای جذب گردشگر دارد و چهارمین سد نیز به زودی به بهره برداری می‌رسد و سد لفور بهترین نقطه گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بوم‌گردی در سوادکوه شمالی رونق خوبی یافته است، تصریح کرد: یکی از خدماتی که برای تأمین امنیت مسافران در نظر گرفته شد آماده سازی سالن‌های ورزشی برای این اقشار در هنگام وقوع حوادث احتمالی و بحران‌ها است.‌

قطار گردشگری نوروز شیرگاه را از دست ندهید

فرماندار سوادکوه شمالی از به کارگیری قطار گردشگری در شیرگاه خبر داد و یادآور شد: اتوبوس‌های دریایی نیز خریداری شده و اکنون منتظر مجوزهای به آب انداختن آن هستیم.

مهدی باقری رئیس پلیس راهور مازندران نیز در این با اشاره به اینکه برای کاهش وقوع تصادفات در حوزه درون شهری شهرستان‌ها، نقاط حادثه خیز شناسایی شده است، اظهار کرد: با بررسی‌های به عمل آمده این نقاط در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۴۰ قربانی گرفته و حدود ۸۸۸ تصادف جرحی داشته است.

وی یادآور شد: نقاط حادثه‌خیز و ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی از مهم‌ترین چالش‌های این استان محسوب می‌شود و نیاز است در جلسات ترافیک این معضلات بررسی و راهکار برای حل آن ارائه شود.

رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه محورهای مواصلاتی مازندران در تمامی ایام سال مسافرپذیر است، یادآور شد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۲۹ متوفی در حوزه درون شهری و ۲ هزار و ۲۲۰ مجروح بر اثر تصادفات داشته‌ایم.

باقری با بیان اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش سفر را شاهد هستیم، تصریح کرد: در چنین شرایطی تمهیدات لازم برای یک سفر خوب باید اندیشیده شود تا کمترین میزان تصادفات را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال نزدیک به ۵۲ درصد تصادفات با عابرین پیاده بوده است، گفت: این آمار بالایی بوده و باید برای کاهش آن چاره اندیشی کرد.

خط کشی با رنگ‌های سرد؟!

رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه باید به خط کشی درون شهری توجه بیشتری صورت گیرد، افزود: معمولاً برای خط کشی از رنگ‌های گرم که ماندگاری کمی دارند استفاده می‌شود اما اگر از رنگ‌های سرد استفاده گردد قطعاً دوام این خط کشی‌ها بیشتر خواهد شد و تصادفات کاهش می‌یابد.

باقری با اشاره به اینکه چراغ‌های راهنمایی معیوب باید از سطح شهرها جمع آوری شود، گفت: نصب تابلوها برای هدایت مسافران و رانندگان مورد توجه قرار گیرد و دستفروشان نیز در این ایام ساماندهی شوند.

افزایش ۱۳ درصدی تردد در مازندران

علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران نیز با بیان اینکه امسال ۴۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی مازندران انجام گرفته است، اظهار کرد: این آمار حکایت از آن دارد که ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد داشته ایم. اگرچه در سه ماهه اول سال شاهد کاهش تردد در راه‌های استان بوده ایم اما از آن پس همچنان افزایش تردد در محورها به چشم می‌خورد.

رئیس پلیس راه مازندران در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌رسد امسال از ماه‌های نخست سال شاهد افزایش تردد در محورهای استان باشیم، خاطرنشان کرد: اگر تردد به همین روال افزایش یابد مجبور خواهیم شد برای بازگشایی گره‌های ترافیکی مسیرهایی را یک طرفه اعلام کنیم.

استفاده از گرانی ارز برای رونق گردشگری مازندران

رازجویان، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد سفر باید فعال‌تر شوند، اظهار کرد: باید تا پیش از ایام عید مشکلات شناسایی و برطرف شود.

وی افزود: مازندران از مهم‌ترین استان‌های گردشگرپذیر کشور است و به همین دلیل باید اقدامات لازم برای تمهید سفر مهیا شود.

رازجویان با بیان اینکه گرانی ارز احتمالاً سبب افزایش مسافر می‌شود، تصریح کرد: از این فرصت می‌توان برای رشد اقتصادی استان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، در این جلسه اپلیکیشن “سفرنما”به منظور تسهیل در امر گردشگری در مازندران رونمایی شد.

مازندران، یکی از استان‌هایی است که به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی‌اش، همواره مورد توجه مسافران و مهمانان داخلی و خارجی زیادی در ایام نوروز و تابستان قرار می‌گیرد و در برخی روزهای سال این میزان از ۱۰ تا ۱۷ میلیون نفر جمعیت نیز متغیر است.

گزارش از سارا ربیعی خبرنگار ایسنا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.