پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش قابل ملاحظه دما تا روز چهارشنبه در مازندران

0

 پایگاه خبری چهاردانگه: مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: امروز تا روز چهارشنبه شاهد افزایش قابل ملاحظه دما و وزش باد نسبتاً شدید در ارتفاعات استان هستیم.

سید محمدرضا رضوی امروز  اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، از بعدازظهر امروز تا امشب با عبور امواج تراز میانی جو انتظار داریم شاهد ناپایداری هوا، رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق پراکنده به‌ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات مازندران هستیم.

وی بیان کرد: به‌دلیل وقوع بارش‌های رگباری به‌صورت نقطه‌ای و محلی و همچنین احتمال صاعقه در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران لازم است دامداران از چرای دام و همچنین کوهنوردان از تردد در این مناطق پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به‌دلیل استقرار سامانه کم‌فشار و شکل‌گیری جریانات گرم شاهد افزایش قابل ملاحظه دما و وزش باد نسبتاً شدید در ارتفاعات استان هستیم.

رضوی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و کاهش رطوبت توصیه می‌شود مردم از روشن کردن آتش در مزارع و جنگل‌های استان خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در واحدهای مرغداری و دامداری دستگاه‌های خنک‌کننده به‌ویژه مه‌پاش آماده بکارگیری شود، اضافه کرد: همچنین در مصرف بهینه آب و برق در بخش‌های مختلف مدیریت لازم به عمل آید.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: گلخانه‌داران نیز با توجه به افزایش دما تمهیدات لازم به عمل آید.

رضوی با اعلام اینکه از روز پنج‌شنبه حداکثر دمای هوای مازندران روند کاهشی می‌یابد، اضافه کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گذر روز جمعه به شنبه انتظار داریم علاوه بر خنک شدن هوا و برگشت دما به حالت عادی انتظار داریم شاهد رگبار و وزش باد در سطح مازندران باشیم.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران از امروز تا روز چهارشنبه به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود که توصیه ما به افراد این است با رعایت نکات ایمنی در محدوده طرح‌های دریا شنا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.