پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح کارگاه خیاطی توسط خیمه گاه اهل بیت چهاردانگه

نخستین کارگاه تولیدی لباس در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با محوریت موسسه خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) در شهر کیاسر افتتاح شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: امشب نخستین کارگاه تولیدی لباس طرح اقتصاد مقاومتی با حضور امام جمعه، فرمانده حوزه مقاومت امام حسن کیاسر و نیز همیاران این موسسه در شهر کیاسر آغاز به کار کرد.

 

معصومه علیزاده مسؤول موسسه خیمه‎گاه اهل بیت کیاسر در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارگاه تولیدی که برای نخستین‌بار در شهر کیاسر افتتاح شد، زمینه اشتغال برای هشت نفر از افراد دارای مهارت را فراهم کرد.

 

وی اظهار کرد: مکان اجرای این طرح به صورت استیجاری و صرفا برای ایجاد اشتغال و نیز کمک به موسسه خیمه‌گاه اهل بیت ایجاد شده است.

 

مسؤول موسسه خیمه‌گاه اهل بیت خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح زمینه برای توسعه فعالیت تولیدی لباس در منطقه فراهم می‎شود.

 

وی با اعلام اینکه برای اجرای این طرح تاکنون ۱۰ میلیون تومان هزینه شد، افزود:  طرح گسترش این مجموعه با تعداد افراد بیشتر در برنامه کاری قرار دارد که افزایش تعداد نیرو بستگی به میزان حمایت مسئوولان و متولیان امر دارد.

 

علیزاده با بیان اینکه در این کارگاه‌ افرادی جذب شدند که داری سابقه ۱۵ سال فعالیت در رشته تولید لباس دارند ولی بنا به دلایل دوری راه از شهر و نبود امکانات از حمایت‌های مالی و بیمه‌ای برخودار نیستند، افزود: ظرفیت‌های پنهان زیادی در این شهر برای توسعه فعالیت وجود دارد که بنا داریم با توسعه این کارگاه تولیدی آن را گسترش دهیم.

 

وی درباره فعالیت مجموعه خیمه‌گاه اهل بیت نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵۰ نفر در حمایت این مجموعه قرار دارند و افراد محروم ۱۰۰ روستا از امکانات محدود این مجموعه برخودار می‌شوند.

 

مدیر موسسه خیمه‌گاه اهل بیت مهم‌ترین طرح حمایت این مجموعه از افراد محروم را تامین جهیزیه با استفاده از ظرفیت خیران منطقه عنوان کرد و یادآور شد: در صورت فراهم شدن شرایط در سال ۲ بار سبد کالا برای افراد نیازمند تامین می‎شود که در سال جاری تنها یک بار موفق به تامین سبد کالا برای افراد نیازمند شدیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.