پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح آکادمی ملی «حرکت» به نام بهرام ریحانی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایران تئاتر، نخستین آکادمی ملی حرکت روز گذشته شنبه 31 تیر 1396، طی مراسمی و با اختصاص یک پلاتوی ویژه به نام زنده یاد بهرام ریحانی، فعالیت خود را در پردیس تئاتر تهران آغاز خواهد کرد.

آکادمی ملی حرکت، نخستین فضای تخصصی و دائمی برای همه علاقه مندان هنر حرکت معاصر، فیزیکال تئاتر، مایم معاصر، پرفورمنس آرت و دیگر شاخه های هنر بدن و دراماتورژی حرکت است که ایده و طراحی اجرای آن توسط یاسر خاسب بازیگر، کارگردان مطرح چهاردانگه ای کشور و مسئول گروه بین المللی بدن دیوانه به مرحله بهره برداری رسیده.

فضای در نظر گرفته برای این آکادمی علاوه بر بخش اداری و دبیرخانه دائمی، یک پلاتو مناسب و حرفه ای نیز خواهد بود که به نام زنده یاد بهرام ریحانی هنرمند جوان و شاخص پانتومیم در ایران نامگذاری می شود.

بهرام ریحانی که نام او به سبب اجرای طولانی ترین پانتومیم جهان(از تهران تا اصفهان) و اجرا بر قله دماونو در کتاب گینس نیز ثبت شده است؛ در سال 1393 پس از طی یک سال مبارزه با بیماری سرطان و ایستادگی بر صحنه نمایش «بی لالا» در تالار حافظ تهران دار فانی را وداع گفت.

هم چنین در این برنامه قرار است علاوه بر افتتاح نخستین آکادمی ملی حرکت، در ارتباط با جزئیات برگزاری نخستین جشنواره سراسری هنر حرکت معاصر، سولو بادی، اطلاع رسانی شود.

مراسم افتتاح نخستین آکادمی ملی حرکت روز شنبه 31 تیر ساعت 19 در پردیس تئاتر تهران واقع در اتوبان امام علی جنوبی، خروجی شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی با حضور اساتید، هنرمندان و هنرجویان شاخه های مختلف هنر حرکت برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.