پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعطای حدود 8 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی محمودآباد

0

فرماندار محمودآباد از اعطای حدود 8 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی این شهرستان خبر داد.

«یحیی یوسف‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون با تلاش دستگاه های مربوطه 921 نفر با دریافت تسهیلات در قالب مشاغل تولیدی و خدماتی در سطح شهرستان مشغول به کار شدند، اظهار کرد: براساس سهمیه اشتغال در مازندران سهم محمودآباد به منظور ایجاد شغل هزار و 160 نفر بوده است.

وی افزود: بیکاری یکی از دغدغه های مهم رهبری و همه مسئولان بوده که با همراهی مردم باید تلاش فراوانی در زمینه اشتغال برای شهروندان به ویژه جوانان در سطح شهرستان فراهم شود.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه در راستای حمایت از خانواده های تحت پوشش، نهادهای حمایتی تاکنون موفق به جذب 100 تسهیلات اهدایی شده است، گفت: با حمایت دستگاه های متولی امر اداره بهزیستی، کمیته امداد و بسیج سازندگی موفق به جذب کامل تسهیلات اهدایی شده و به 151 نفر به میزان 24 میلیارد و نهصد میلیون ریال تسهیلات کم بهره در قالب طرح های اشتغالزایی پرداخت شد.

یوسف‌پور از ثبت نام 127 شرکت و واحد تولیدی محمودآباد در سامانه بهینه‌یاب خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 54 واحد تولیدی مورد تائید کارگروه‌های استانی قرار گرفته و 7 میلیارد و 820 میلیون تومان تسهیلات به شرکت ها پرداخت شد.

وی با اشاره به ابلاغ دستور عمل پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری از سوی دولت با هدف تقویت رونق تولید در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر، اظهار کرد: دستگاه ها بر اساس وظایف خود، اقدامات لازم را اطلاع‌رسانی و هدایت کار آفرینان و معرفی به بنگاه‌ها و بانک های عامل، ثبت نام در سامانه کارا و تشکیل کار گروه های فنی تسریع و تسهیل کرده و بانک های عامل در زمان مقرر اعتبارات تخصصی را به کار آفرینان پرداخت کنند.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: با توجه به اراده دولت در زمینه تولید و اشتغال کم کاری از سوی مسئولان این شهرستان پذیرفته نبوده و مدیران مربوطه باید در زمینه اشتغال و رفع دغدغه های مردم نقش موثری داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.