پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعتراض بازیگر چهاردانگه ای به فضای ناعادلانه تئاتر/ از بیکاری در تئاتر، کشاورزی می‌کنم!

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، یاسر خاسب کارگردان، بازیگر و طراح حرکات فرم در آثار نمایشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه من چند وقتی است از فضای تئاتر دور هستم، اظهار کرد: در حال حاض رکار فقط برای یک سری افراد خاص است، البته از جان و دل در تئاتر کار کردیم و نوع کار ما هم سخت است، زیرا تمام وقت به انرژی ورزش و حرکات بدنی نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه آخرین کار من  زمستان سال گذشته بود که به مدت 10 شب در مجموعه ایرانشهر اجرا داشتیم،گفت:این تئاتر نه تنها سودی برای ما نداشت بلکه ضرر هم کردیم، البته دیگر به این وضع عادت کردیم و سال‌ها اینطور کار می‌کنیم که ناعادلانه است.

کارگردان تئاتر ادامه داد: اکنون در شمال کشور کشاورزی می کنم چرا که  دور بودن از این فضای شهری و تئاتر برایم بهتر است.

خاسب گفت: رشته کاری ما پر خطر و پر اتفاق است و باید از جانت بگذری، اما جایگاهی در تئاتر ندارم، زیرا تئاتر دست عده‌ای افتاده و روز به روز هم بدتر می‌شود چرا که بیشتر آثار نمایشی، دورهمی شده و به بهانه سرگرمی، کار‌های بی محتوا اجرا می‌شود و اقتصاد مریضی ایجاد شده که به تئاتر لطمه زده است.

لازم به ذکر است؛ یاسر خاسب بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر ایرانی و همچنین سرپرست گروه «بدن دیوانه»، متولد ۱۳۶۰ در بهشهر و اهل روستای بالاده بخش چهاردانگه است. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.