پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اشک ها و لبخندهای «طبلی های» ورزش مازندران

0

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – سمیه ابوالحسنی: در جویبار کمتر کسی است که حسن طبلی را نشناسد، امکان ندارد مسابقه‌ای و ورزشکاری از جویبار باشد و حسن طبلی با طبل بزرگ خود غایب باشد.

خودش را حسن مختاباد معروف به حسن طبلی معرفی می‌کند و ۱۸ سالی است که به عنوان لیدر حامی ورزشکاران ایرانی است و بخشی از افتخارات ورزش و کشتی جویبار مدیون، او و طبل بزرگش و تشویق‌هایی که می‌کند، است.

حسن مختاباد ۱۸ سالی است که به عنوان لیدر در کنار ورزشکاران ایرانی حضور پرشوری دارد ولی متأسفانه آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است. قرارمان را در مغازه‌ای می‌گذاریم که گوشه گوشه آن مملو از عکس‌هایی از ورزشکاران مختلف استانی و ملی، و حسن آقا در بیشتر مسابقات برای قهرمانی این ورزشکاران بر طبل بزرگش نواخته و پایتخت کشتی جهان به او و طبل و نوایش بدهکار و مدیون است.

بدون هیچ چشمداشتی تنها به خاطر عشق و علاقه‌ای که به ورزش داشتم این راه را انتخاب کردم

در گفتگو با خبرنگار مهر، از انگیزه اش به عنوان لیدر شدن می‌گوید و ادامه می‌دهد: اول راهنمایی بودم که علاقه خاصی به فوتبال داشتم و به سمت لیدرهای تیم می‌رفتم تا نحوه تشویق آنان راببینم و این جرقه‌ای برایم شد که این کار را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم و اکنون بعد ۱۸ سال هی چوقت پشیمان انتخاب این راه نیستم گرچه بی مهری زیاد دیدم و شنیدم ولی منبدون هیچ چشمداشتی تنها به خاطر عشق و علاقه‌ای که به ورزش داشتم این راه را انتخاب کردم.

می‌گوید: در این راه همواره سعی کردم به ورزشکارانی که عازم مسابقه می‌شوند روحیه دهم و خوشبختانه فکر می‌کنم توانستم به وظیفه خود به درستی عمل کنم.

وی در ادامه از بی مهری برخی مسئولان و ورزشکاران گلایه کرد و افزود: متأسفانه برخی از ورزشکاران، مسئولان، هیئت‌های ورزشی قبل از مسابقه خواهان حضور ما هستند ولی بعد بردشان دیگر اسمی از لیدرها نمی‌برند انگار وظیفه ذاتی ما می‌دانند که باید همیشه مشوق ورزشکاران بدون هیچ حرف و گلایه‌ای باشیم.

حسن مختاباد که سال‌ها عمر خود را برای تشویق ورزشکاران ایرانی در سالن‌ها و زمین‌های ورزشی گذاشته تاکنون از جایی حمایت نشده است و گذران زندگی خود را از طریق رانندگی تاکسی تأمین می‌کند و تنها به خاطر عشق به ورزش و ورزشکاران عمر و زندگی خود را به عنوان لیدر تیم‌های ورزشی صرف کرده است.

مصدومیت یزدانی بدترین خاطره ام بوده است

وی بهترین خاطره خود را قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جهان و قهرمانی کشتی شهدای جویبار و بدترین خاطره دوره کاری خود را مصدومیت رضا یزدانی در المپیک لندن بیان کرد.

حسن طبلی شهر ما که در تشویق ورزشکاران ایران در عرصه‌های بین المللی با طبل بزرگ خود ۶۰ درصد شنوایی خود را ازدست داده است ولی همچنان عاشق و با علاقه مثال نازدنی اش همیشه نفر اول تشویق ورزشکاران این مرزوبوم بوده است.

وی خطاب به مسئولین شهرستان گفت: تنها خواسته ام از شما یک نیم نگاهی به عشق و علاقه لیدرها داشته باشید تا جایگاه این زحمتکشان که در سرما و گرما بدون هیچ چشمداشتی در کنار ورزشکاران حضور دارند داشته باشند.

گفتگو با حسن مختاباد در مغازه‌ای انجام شد که مهمترین چیزی که در اولین نگاه برای مشتریانش جذاب است عکس‌ها و بنرهای ورزشکاران شهر جویبار از دهه ۴۰ تا به امروز همانند آلبومی بر در و دیوار مغازه نصب شده است.

جهان متولی که حرفه اش اغذیه فروشی بوده و او نیز همانند حسن طبلی عمری را صرف تشویق ورزشکاران و تیم‌های محبوب کرده است، در حین صحبت آنقدر با علاقه و اشتیاق صحبت می‌کند که اشک شوق را در چشم این هوادار جوان جویباری دید.

وی نیز هدف اصلی کار خود را عشق به ورزش و ورزشکاران خطه جویبار بیان کرد و گفت: نصب عکس‌های ورزشکاران جویباری از قدیم تاحال حتی برای مسافران و گردشگران دیگر نقاط کشور نیز جالب بوده است، به طوری مسافران و مردم طوری جذب دیدن این عکس‌ها می‌شوند که حتی سفارش غذای خود را نیز فراموش می‌کنند.

متولی ادامه داد؛ ورزشکاران این شهر خیلی خوب در عرصه‌های کشوری و بین المللی خوب درخشیدند و امروز دنیا، جویبار را به عنوان پایتخت کشتی جهان می‌شناسند ولی متأسفانه مسئولان ما نتوانستند از این ظرفیت ایجاد شده توسط جوانان این خطه بهره ببرند.

می‌گوید: اگر من مسئولیتی در این شهر داشتم اولین کارم نصب مجسمه‌های ورزشکاران پرافتخار در ورودی شهر بود تا مسافران و گردشگران هر چه بیشتر با افتخار آفرینان این شهر کوچک که در عرصه ورزش بسیار خوش درخشیده، آشنا شوند.

لیدربه معنی راهنما و راهبراست و این پدیده عجیب و غریب و نادر در تشویق تیم‌های باشگاهی و ملی در سطح کشورما ایران فعالیت دارند در حالی که در دیگر کشورها همچین موردی را نمی‌بینیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.