پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اسماعیلی: انسجام ملی و توصیه به وحدت کلمه راهکار پس از خروج آمریکا از برجام است

0

نماینده محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی گفت: فضایی که امروز ما در آن قرار داریم یک انسجام ملی می‌خواهد؛ همه قوای سه‌گانه به دستور مقام معظم رهبری به وحدت که توصیه امام (ره) بوده، توجه کنند؛ از کارهایی که بوی تفرقه می دهد، خارج شده و به سوی کارهایی بروند که بوی وحدت و همدلی می‌دهد.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام وصل به مثلثی بوده که آمریکا در یک ضلع آن، عربستان و صهیونیسم در ضلع دیگر واقع است؛ کنار هم اجماع کرده و تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را در دو بعد داخل کشور و خارج از کشور در تنگنا قرار دهند.

وی افزود: ترامپ نیز به عنوان ابزاری در خدمت این سه ضلع مثلث برجام  را که یک اقدام جهانی و قراردادی بین المللی و ثبت شده بود باطل کرد.

نماینده محمودآباد و نور در مجلس شورای بیان کرد: آمریکا از روزی که برجام به تصویب رسید هیچ گونه همکاری نکرده بود و همان تحریم‌ها و مشکلات در بخش نفت و کالاهای سرمایه‌ای از سوی این کشور به ما اعمال می‌شد.

وی تصریح کرد: خروج آمریکا مشکلی به وجود نمی‌آورد و اگر اروپایی‌ها که مشارکت خوبی را در تصویب برجام با ما داشتند در برجام بمانند و تضمین کامل از آنها بگیریم، تا زمانی که آنها محکم روی مواضع خود بایستند می توان برجام را ادامه داد.

اسماعیلی گفت: فضایی که امروز ما در آن قرار داریم یک انسجام ملی می خواهد؛ همه قوای سه گانه به دستور مقام معظم رهبری به وحدت که توصیه امام (ره) بوده، توجه کنند؛ از کارهایی که بوی تفرقه می‌دهد، خارج شده و به سوی کارهایی بروند که بوی وحدت و همدلی می دهد.

نماینده محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تنها راه ما انسجام ملی و توصیه به وحدت کلمه است و این راه عملی خواهد بود به شرط این که این اراده را در قوای سه گانه، رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس و تمام نمایندگان که در مجلس شورای اسلامی حضور داشته، ببینیم.

اسماعیلی در ادامه سخنان گفت: حمایت از کالای ایرانی را که دستور رهبری است باید اولویت قرار دهیم تا می‌توانیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم چون امروز یکی از بحران‌هایی که با آن درگیر هستیم ارز بوده و تاثیر خود را بر کالاهای سرمایه‌ای مانند بخش مسکن بیشتر خواهد گذاشت.

وی گفت: با این که دولت نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای ارز در نظر گرفته و برای کالاهای اساسی مردم هر مقدار ارز بخواهند، می‌دهد اما  آثار روانی ارز و گرانی کالاهایی که امروز در بازار مردم با آنها سر و کار دارند بسیار مخرب است.

اسماعیلی بیان کرد: کالای ایرانی باید مورد حمایت قرار گرفته و هر ایرانی تلاش کند تا کالای کشور خود را خریداری کند؛ در این صورت خرید ارز کمتر و وابستگی ما به کشور های خارجی کم خواهد شد و از طرفی دیگر بنگاه‌های اقتصادی تقویت شده و با حمایت و تقویت این بنگاه‌ها اشتغال را نیز خواهیم داشت؛ اینها مثل یک چرخه حمایتی کنار هم کار می‌کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.