پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استعفای معاون فرهنگی و اجتماعی چهاردانگه ای دانشگاه مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: با تغییر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران و جایگزینی وی با رویکرد سیاسی و انتشار برخی شایعات دکتر محمود دیانی معاون سابق این دانشگاه نامه ای به رئیس دانشگاه مازندران را منتشر کرد.

دکتر محمود دیانی در این نامه آورده است:

ریاست محترم دانشگاه مازندران، با تقدیم شایسته ترین احترامات و با تشکر از اعتمادی که نسبت به اینجانب در ادامه تصدی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه داشته و دارید و این موجب افتخار من و مشعر به  لطف جنابعالی است، اما هر آمدنی را رفتنی است.

جناب آقای دکتر، عطف به پاره ای از مسایل که با شما در میان گذاشتم و با توجه به نیاز شدید گروه آموزشی ام (فلسفه و کلام اسلامی) به اینجانب و لزوم سرو سامان دادن به دانشجویانی که تحت راهنمایی من مشغول تدوین پایان نامه خود هستند و یا باید بشوند و همچنین برای ایجاد پیشرفت در پرونده پژوهشی‌ام استدعا دارم با استعفای اینجانب از سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه موافقت بفرمایید.

مطمئنا بنده و مدیران ارجمند معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در هر شرایطی یاری‌گر تیم جدید فرهنگی و نیز حامی جنابعالی در پیشبرد دانشگاه به سوی اهداف ارزنده‌اش خواهیم بود.

پیشاپیش از فرصتی که برای من در ارتباط با ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی‌ام  و نیز رسیدگی بیشتر به برخی مشکلات شخصی‌ام ایجاد می‌کنید، صمیمانه سپاسگزارم.

دلایل استعفاء

به گزارش ایسنا، محمود دیانی، عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران سپس در نامه ای به ا هالی رسانه دلایل استعفای خود را توضیح داده است:

محضر محترم اصحاب رسانه و دانشگاهیان بزرگوار و تمامی عزیزانی که مسایل و رخدادهای فرهنگی استان را مسئولانه رصد می کنند.

با توجه به بروز برخی شایعات در باره استعفای اینجانب از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران و قبول آن توسط رییس محترم دانشگاه دکتر میرنیا، نکات زیر را قابل تذکر می‌دانم:

 

 ۱- پس از استقرار جناب دکتر میرنیا در جایگاه ریاست به رسم ادب بطور شفاهی از ایشان اجازه ترخیص خواستم که ایشان به خاطر آشنایی دیرینه لطفشان به اینجانب و اطلاع از نحوه نگاه و مدیریت من، موافقت نفرمودند.

 

 ۲-پس از چند ماه و در اوایل سال ۹۵ به خاطر نیاز گروه و برخی مسایل شخصی خودم، این تقاضا را تجدید کردم و به زحمت ایشان را متقاعد کردم اما همچنانکه خودشان در مراسم تودیع اظهار کردند پشیمان شده و از من خواستند تا بمانم و من هم اطاعت امر کردم و البته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم جناب آقای دکتر سید ضیاء هاشمی نیز در سفری که به دانشگاه مازندران تشریف آورده بودند اینجانب و آقای دکتر ریاحی مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وقت و هم آقای رضازاده مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی را به ادامه فعالیت توصیه کردند. وصیه‌ای که از سوی سرور ارجمندمان دکتر ایرجی مدیر کل فرهنگی وزارت علوم نیز مورد تاکید قرار گرفت.

۳- همچنانکه در متن استعفای خودم و نیز پیام خداحافظی‌ام به دانشجویان فعال فرهنگی و همچنین در سخنان روز تودیع گفته‌ام، استعفای من حاصل هیچ فشاری  از سوی رییس یا مقامات داخل و یا خارج از دانشگاه نبوده است و تنها به همان دلایلی است که در متن استعفا آورده‌ام که اهم آن نیاز فراوان گروه آموزشی خودم (فلسفه و کلام اسلامی) به خدمات اینجانب بوده است.آشنایان من می‌دانند که اصولا هم اینجانب به فضل الهی فردی ضعیف و فشارپذیر نیستم.

۴- شخص دکتر میرنیا از ذخایر ارزشمند مدیریتی برای استان ما هستند و اکنون تمام توان و همت خود را برای پیشبرد و توسعه دانشگاه مازندران و نظارت بر مراکز آموزش عالی استان گذاشته‌اند. ایشان همواره مورد علاقه دوستان خوشفکر ما بوده و خود نیز به این دوستان علاقمند هستند. انتخاب برادر ارجمندم جناب آقای دکتر جان علیزاده به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خود بهترین گواه صادق ادعای اینجانب است.

۵-گذشته از موارد فوق، آنان که از دیرینه روابط عاطفی من با جناب ایشان در طول سال های طولانی آشنایی ما آگاهی دارند، می‌دانند که فشار ایشان بر من برای استعفا و یا برکناری اینجانب توسط ایشان، چقدر مضحک و بی معناست!. البته این بدان معنا نیست که من در پاره ای از مسایل با ایشان اختلاف سلیقه و یا نظر نداشته و یا ندارم. در چنین مواردی سبک من این بوده و خواهد بود که انتقادات خود را جهت کمک به ایشان و برای اصلاح امور دانشگاه در فضایی دوستانه به آقای رییس منتقل می کنم.

  در پایان ضمن تشکر از رسانه‌های که با حساسیت مسئولانه مسائل را دنبال می‌کنند، انتظار دارم آنچه به این حقیر مربوط می‌شود را از خودم و یا از روابط عمومی دانشگاه استفسار کنند تا انشاالله رییس و مدیران دانشگاه در فضایی آرام به خدمت گذاری خود مشغول باشند و به امداد الهی دانشگاه را با استفاده از هدایت‌های رهبری معظم انقلاب و سیاست‌های حکیمانه دولت اعتدال به دانشگاهی عالی، فاخر و بین المللی مبدل نموده و آن را بیش از گذشته به افتخاری برای استان مازندران و بلکه میهن اسلامی مبدل سازند. انه ولی النعم!

دکتر دیانی از روستای بخش چهاردانگه می باشد.

 منبع:ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.