پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار سمنان پیگیر انتقال آب چشمه قطری به شاهرود

0

پایگاه خبری چهاردانگه: استاندار سمنان با تأکید بر اینکه انتقال آب چشمه قطری به استان سمنان و شهرستان شاهرود باید به طور کامل اجرایی شود، گفت: همین امروز طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور پیگیر اجرای این طرح خواهم بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید شهاب الدین چاووشی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان گفت: انتقال آب چشمه قطری در مرز بین استان سمنان و استان گلستان، در حال اجراست و تاکنون 30 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است و در حال حاضر به دلایل مختلف متوقف شده است که امروز از طریق معاون اول رئیس جمهور حتماً پیگیر این موضوع خواهیم شد.

وی همچنین با اشاره به برخی مخالفت‌ها بر مسئله زیست محیطی طرح انتقال آب چشمه قطری به استان سمنان افزود: طی نامه و تماس تلفنی با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز این مسئله را پیگیری و انشاءالله به نتیجه خواهیم رساند، این درست نیست که پروژه‌ای که تا امروز بالغ بر 30 میلیارد هزینه شده است به دلایل مختلف متوقف شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: در صورت نیاز حتماً مسئله را با شخص رئیس جمهور نیز مطرح می کنیم و به طور ویژه پیگیری خواهیم کرد تا انشاءالله حقی از مردم استان سمنان به ویژه شهرستان شاهرود پایمال نشود.

چاووشی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح های مهم انتقال آب به شهرستان شاهرود، انتقال آب از سد کالپوش میامی است که تا امروز برای 45 کیلومتر انتقال آب از حدود 150 کیلومتر کل مسیر انتقال، خرید لوله انجام شده است و انشاءالله بعد از ماه مبارک رمضان با بازدیدی که از منطقه خواهم داشت عملیات لوله گذاری و انتقال آب آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: استان سمنان به لحاظ خشکسالی که در کشور اتفاق افتاده است، در شرایط ویژه و خاص تری قرار گرفته است و این شرایط بحران کم آبی تا سالیان ادامه خواهد داشت. نزولات جوی هم با کاهش نسبت به سال های گذشته روبه رو است و بنابراین می‌طلبد که مدیریت ویژه‌ای برای خروج از این بحران داشته باشیم.

استاندار سمنان اظهار کرد: موضوع آب و نان، دو موضوع استراتژیک برای امنیت جامعه و مردم است، دولت نیز در این زمینه احساس مسوولیت کرده است و در هیئت محترم وزیران تصویب نامه‌ای در 9 بند تنظیم و تصویب شده است و ما نیز در جلسات شورای حفاظت از منابع آب در هر جلسه به دنبال یک راهکار جدید و مناسب برای یکی از این 9 بند خواهیم بود و باید تلاش کنیم از اساتید و صاحبنظران در امور آب جهت آشنایی و اگاهی بیشتر مردم با بحران کم آبی استفاده کنیم تا مردم را با دغدغه‌های این حوزه بیشتر آشنا کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.