پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از سفرهای نوروزی در مازندران چه خبر؟

0

با وجود وقوع بارش شدید باران و سیل در مازندران، همچنان این استان، مقصد نخست سفرهای نوروزی است، در حالی که مردم شرق مازندران درگیر سیل و مشکلات پس از آن هستند، پذیرایی از مهمانان نوروزی در این استان متوقف نشده و بسیاری از مردم، غرب این استان را برای سفر، انتخاب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا مازندران، سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در این زمینه و در ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۸، با بیان اینکه از ۲۷ اسفند تا روز چهارم فروردین امسال، ۵ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۷ نفر شب اقامت در مازندران به ثبت رسیده است، اظهارکرد: تعداد بازدیدهای نظارتی کمیته اسکان و خدمات رفاهی، از واحدهای اقامتی، پذیرایی، بهداشتی، درمانی و غیره دو هزار و ۲۹۴ مورد بوده که ۴۷ مورد تذکر به واحدهای گردشگری و ۱۴۸ مورد تشویق منجر شده است.

وی با اشاره به بازدید ۴۱۰ هزار و ۹۳۰ نفر از گردشگران از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران، تصریح‌کرد: ۵۵ هزار و ۶۶۴ نفر از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در سال جاری ۱۹ موزه، سایت‌موزه و خانه تاریخی به روی گردشگران نوروزی باز است، خاطرنشان کرد: موزه‌های دولتی مجموعه فرح‌آباد ساری، گنجینه بابل، آمل، خانه موزه نیما یوشیج در شهرستان نور، موزه آلاشت در سوادکوه، موزه مردم شناسی منطقه دوهزار تنکابن و شهدای آملو سایت موزه گوهر تپه بهشهر و سایت‌موزه وستمین، موزه‌های خصوصی مردم شناسی کندلوس، خانه موزه بانو مکرمه قنبری در بابل، موزه تاریخی رامسر، خانه بانو تبریزی نوشهر و موزه عاج رامسر از موزه‌های فعال مازندران در تعطیلات نوروزی هستند.

به گفته فرزانه آمار بازدید گردشگران از موزه‌های مازندران در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی همراه بوده است.

مأموریت ۱۴۲۸ موردی اورژانس در طرح امداد نوروزی

زکریا اشکپور نیز در گفت‌وگو با ایسنا مازندران اظهار کرد: از آغاز طرح امداد و نجات تعطیلات نوروزی که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شد، هزار و ۴۲۸ مورد مأموریت از سوی اورژانس صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۰۲ مورد تصادف گزارش شده و دو هزار و ۶۲۶ مورد نیز غیرتصادفی بوده است، تصریح کرد: ۱۲۸ نفر نیز به ایستگاه‌های سلامت مراجعه کردند که به صورت سرپایی درمان شدند.

آمار تصادفات رانندگی در هفته اول تعطیلات نوروزی ۹۸

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز اظهار کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از مراکز پزشکی قانونی مازندران جمع کشته‌های تصادفات نوروزی سال ۹۸ در هفته اول تعطیلات در مازندران ۱۳ نفر است که این میزان نسبت به سال‌گذشته با کاهش ۳۸ درصدی رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ نفر در محور برون شهری و روستایی و مابقی در محور درون شهری جان خود را از دست دادند، تصریح‌کرد: آمار جمع‌آوری شده از کشته‌های تصادفات نوروزی مربوط به محدوده زمانی ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۴ فروردین ۹۸ است و امکان تغییر در آن وجود دارد.

محل فوت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه ۱۱ نفر در محل حادثه و مابقی در بیمارستان فوت کردند افزود: از این آمار ۱۰ نفر بومی و مابقی غیربومی هستند.

به تفکیک وضعیت متوفی

عباسی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان از تمامی فوت‌شدگان عابر و راننده هر کدام ۵ نفر، سرنشین ۲ و موتورسوار یک نفر هستند.

بیشترین شهر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بابل، قائمشهر، سیمرغ، تنکابن و نور هر کدام با ۳ مورد بیشترین فوتی در آن گزارش شده است.

آخرین وضعیت جاده و هوای مازندران

علیرضا قدمی رئیس پلیس‌راه استان مازندران هم از مسافران خواست تا با توجه به وضعیت راه‌ها از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران نیز هفته‌ای بارانی برای این استان پیش‌بینی کرده و گفته که بارش‌ها در مناطق بالادست به صورت برف خواهد بود.

گزارش: راضیه عنایتی خبرنگار ایسنا مازندران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.